ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

חברת החשמל תקלוט 150 "גויים של שבת"

המהלך ייושם במסגרת חוק שימגר את תופעת הגנרטורים הפיראטיים במגזר החרדי. עלות המהלך, שנועד למנוע חילול שבת במתקני חברת החשמל, נאמד ב-200 מיליון שקל

תחנת כוח. יספקו חשמל כשר
תחנת כוח. יספקו חשמל כשר

שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר הינחה את מנהלי חברת החשמל לקלוט עובדים לא יהודים כדי למנוע חילול שבת במתקניה. מדובר במהלך שנועד לקדם את חוק "תקן חשמל שבת", בו יעבור ייצור החשמל להליכים אוטומטיים או שיתופעל בידי עובדים לא יהודים, שיקלטו בחברה ויוכשרו לעבודה. יישום החוק כרוך בקליטת כ-150 עובדים חדשים, ועלות המהלך נאמדת ב-200 מיליון שקל. עלות זו תגולם בתעריפי החשמל. כך מדווח אתר 'דה מרקר'.

המהלך ייושם במסגרת חוק שימגר את תופעת הגנרטורים הפיראטיים במגזר החרדי. כידוע, קיימות קהילות חרדיות בירושלים, בני ברק, בית שמש, אלעד ורכסים הנמנעות כיום משימוש בחשמל שמקורו בתחנות הכוח של חברת החשמל, עקב חשש לחילול שבת במתקני החברה, והם עושים שימוש בגנרטורים קטנים, הפזורים בריכוזי אוכלוסייה ומחוברים לרשת החשמל בתשתית פיראטית - דבר המהווה סכנה בטיחותית גדולה.

בפגישה שערך בן-אליעזר עם שר הדתות, יצחק כהן (ש"ס), בהשתתפות בכירי משרד התשתיות, חברות החשמל והרשות לחשמל, סוכם כי חברת החשמל - ובעתיד גם יצרניות חשמל פרטיות - יבססו את ייצור החשמל על תהליכי אוטומציה המונעים או מצמצמים את חילול השבת, וכי חברת החשמל תיערך בהקדם לקליטת עובדים לא יהודים.

באחרונה הפיץ משרד התשתיות את תזכיר החוק בנושא להערות המשרדים והגופים הרלוונטיים. במשרד מקווים כי אלה יתקבלו לאחר סוכות, יועברו לוועדת השרים לענייני חקיקה וייושמו כבר בשינוי המבני המתוכנן במשק החשמל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד