כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

בסיס ימי יעוצב מחדש. הסיבה: בצילומי לוויין נראה כמו צלב קרס

הצי האמריקני יעצב מחדש את אחד מבסיסיו, לאחר שצילומים שהוצגו ב-Google Earth הראו כי המבנה נראה, במבט מהאוויר, כמו סמלה של המפלגה הנאצית. עלות השינויים: 600 אלף דולר

בסיס חיל הים בצילום הלווין
בסיס חיל הים בצילום הלווין

הצי האמריקני יעצב מחדש את אחד מבסיסיו, לאחר שצילומים שהוצגו ב-Google Earth, שירות הלוויין של גוגל, הראו כי המבנה נראה במבט מהאוויר כמו צלב קרס.

הליגה נגד השמצה, הפועלת בארצות-הברית, שגילתה את עיצובו הייחודי של הבסיס הימי של הצי באי קורונדו בסן דייגו, המורכב מארבעה מבנים בצורת האות L, הגישה תלונה בנושא למפקדי חיל הים האמריקני, שהסכימו השבוע לממן שורה של שינויים ארכיטקטוניים בבסיס - בעלות של 600 אלף דולר. "הצי הבין שמדובר בסמל שמאות אלפי בני אדם מתו כדי למחוק, ולכן הוא אינו ראוי לשמש כצורתו של בסיס צבאי. זה הרי לחלוטין לא הגיוני שבניין ממשלתי ייבנה בצורה של אחד מהסמלים השנואים ביותר בהיסטוריה האנושית", אומרים ב'ליגה'.

הבסיס הצבאי השנוי במחלוקת נבנה אומנם כבר ב-1967, אולם עד לייסודו של Google Earth, המאפשר לגולשים מן השורה לצפות בצילומי לוויין, לא התגלה עיצובו המיוחד, הדומה להפליא לסמלה של המפלגה הנאצית, בין היתר בזכות איסורים המונעים מכלי טיס לצלם את שטח הבסיס מהאוויר.

מאז גילויו, התרבו באינטרנט תיאוריות הקונסיפרציה סביב עיצובו הייחודי של הבסיס. לפי אחת התיאוריות, נבנה הבסיס לפי שרטוטים של שבויי מלחמה גרמנים, שהצליחו להחדיר את תכניותיהם מתחת לאפו של הצי.

מעצב הבסיס, לעומת זאת, אמר בראיון לרשת CNN כי מאחורי עיצובם של המבנים לא הסתתרה כל כוונה מיוחדת. "מדובר בארבעה מבנים בצורת L. במבט מהקרקע וגם מהאוויר, הם עדיין נראים כך".

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד