ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

בוימלגרין: שניאורסון? היה רק נושא הכלים. שניאורסון: בוימלגרין בגד בי

סדרה של החלטות שגויות, מריבות, מינוף מופרז ועסקות תמוהות הפכו את ר' שייע בוימלגרין מכוכב נדל"ני לאיש עסקים שנוי במחלוקת. בראיון ל-TheMarkerWeek הוא פותח חזית מול מי שהיה מנהל עסקיו בישראל בעבר, ר' יוסי שניאורסון

פעם היו ימים יפים יותר. שייע בוימלגרין ויוסי שניאורסון. צילום: מאיר דהן
פעם היו ימים יפים יותר. שייע בוימלגרין ויוסי שניאורסון. צילום: מאיר דהן

סדרה של החלטות שגויות, מריבות פומביות, מינוף מופרז ועסקות תמוהות הפכו את ר' שייע בוימלגרין מכוכב נדל"ני עם זוהר אמריקאי לאיש עסקים שנוי במחלוקת. בראיון ל-TheMarkerWeek המתפרסם הבוקר (ו), מנסה בעל השליטה בחברת הנדל"ן אזורים להפיג את הערפל, להפריך את השמועות ולהרגיע את המשקיעים.

אבל בדרך הוא פותח חזית מול מי שהיה מנהל עסקיו בישראל בעבר, ר' יוסי שניאורסון.

הנה הדברים:

שאלה: יוסי שניאורסון טוען כי הוא היה זה שהביא אותך לישראל ולימים נהגת בכפיות טובה ובגדת בו.

בוימלגרין: "יש תהליך. זה לא שמישהו מביא או לוקח. יש הרבה ברוקרים שלוקחים קרדיט שלא מגיע להם".

שניאורסון ניהל את העסקים שלך בישראל. בוודאי יש לו חלק בהתאקלמות שלך פה.

"שניאורסון היה נושא הכלים שלי. הוא הכין לי את המלון בביקורים בישראל ודאג לאוכל הכשר. זה הכל. כשרציתי להתחיל פעילות בישראל, רציתי לעשות זאת דרך חברה שיש עליה פיקוח. קניתי שלד בורסאי ואמרו לי צריך למלא טופס, מי המזכירה, מי המנהל וכו'. לכן רשמתי אותו כמנכ"ל זמני של בוימלגרין קפיטל, אבל שניאורסון לא נדל"ניסט ולא יזם והוא לא היה מתאים לנהל חברה בסדר גודל כזה. הוא יכול לסדר משרד וטלפונים. בזה הוא טוב, לא יותר".

גיל טובול, המחליף של שניאורסון, הוא צעיר חסר ניסיון בניהול.

"טובול הוא עורך דין שמכיר את ישראל, את המערכת. יש לו אוריינטציה עסקית, הוא אחראי ונראה לי מתאים. שניאורסון לא היה מקצועי".

יוסי שניאורסון מסר בתגובה ל'דה מרקר': "מר בוימלגרין בגד בכפיות טובה ונשך כל יד שהאכילה אותו בדרכו המקצועית כולל אנוכי, שהייתי נאמן, ידיד וחבר, ומי שחתום בלעדית על הרעיון, התכנון והביצוע של הקמת בוימלגרין קפיטל בהצלחה בישראל. בתמורה הוא בגד בי והפר הבטחות. הוא אומר כאן דברי הבל שרק מעוררים עליו רחמים. לבכיריו זו הוכחה נוספת שאין לו לא חוכמה ולא יושרה. הייתי מציע לבדוק עם בכירי המשק, ראשי אי.די.בי, חברת אנגל וראשי הבנקים המממנים מי היה אחראי לעסקות שלו".

שניאורסון שותף כיום חברת נדל"ן חדשה, שהוקמה בשיתוף עם חברת הנדל"ן 'דיגל', שבשליטת יהודה לוי ומאיר שמיר. כמו כן הוא משמש כנציג עסקיו בישראל של מליארדר יהודי-אוקראיני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד