כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כתב אישום נגד "הפרקליט הסוטר"

עו"ד אמנון דה הרטוך יועמד לדין על שסטר לח"כ יעקב כהן בכנסת. כתב האישום כפוף לשימוע. ח"כ כהן: צריכים לשמור שאלימות לא תהווה כלי ביטוי. מבחינה אישית סלחתי לו

דה הרטוך. צילום: וואלה
דה הרטוך. צילום: וואלה

ראש אגף החקירות במשטרה ניצב יוחנן דנינו הודיע היום (ב) על החלטתו להגיש כתב אישום נגד עו"ד אמנון דה הרטוך, שסטר לח"כ יעקב כהן מיהדות התורה לפני כשלושה חודשים.

בהחלטה זו אימץ דנינו את עמדת מחלקת התביעות להעמיד לדין את דה הרטוך בעבירת תקיפת עובד ציבור. על פי הודעת המשטרה, כתב האישום יוגש בכפוף לעריכת שימוע לעו"ד דה הרטוך, כפי שביקש טרם קבלת החלטה בעניינו.

ח"כ כהן, חסיד גור, הגיב על ההחלטה בנימה שלא בטוח כי מקובלת בחצר גור: "אנו צריכים לשמור שאלימות לא תהווה כלי ביטוי, במיוחד לא ממי שאמון על שלטון החוק. מבחינה אישית סלחתי לו. מבחינה ציבורית הוא צריך לבקש סליחה מהרבבות שאני מייצג והוא פגע בהם במשך תקופה ארוכה במסגרת תפקידו".

דה הרטוך, הממונה במשרד המשפטים על כספי התמיכות לישיבות, התווכח עם ח"כ כהן על העברת תמיכה כלכלית ל-25 בתי ספר חרדיים. במהלך הוויכוח הטיח כהן בדה-הרטוך: "אתה יותר גרוע מהגרמנים, הם רצו להרוס את הגוף ואתה רוצה להרוס את הנפש". בתגובה, סטר דה-הרטוך לכהן על פניו.

כהן פונה למרפאת הכנסת ואילו דה-הרטוך פונה על ידי משמר הכנסת. נשיאות הכנסת שללה את אישור הכניסה שלו לכנסת לצמיתות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד