ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

עתירה לבג"צ: הרדיו האזורי ביו"ש - מכרז תפור לערוץ 7

תנועת השמאל הקיצוני 'גוש שלום' מבקשת לבטל את המכרז לרדיו אזורי ביהודה ושומרון. לעותרים טענות גם נגד צה"ל: "לא צריך להיות לו עניין בהקמת רדיו לישראלים שהתנחלו בשטח כבוש"

הלו, זה רדיו?
הלו, זה רדיו?

תנועת השמאל הקיצוני 'גוש שלום' מבקשת לבטל את המכרז לרדיו אזורי ביהודה ושומרון, בטענה כי הוא מכרז תפור המכוון להכשיר את שידורי ערוץ 7 או תחנות פיראטיות אחרות, וכי הוא אושר על ידי צה"ל בחוסר סמכות ותוך פגיעה חמורה בהליכים הדמוקרטיים התקינים. כך מדווח אתר 'אייס'.

בעתירה שהגישה התנועה מתבקש בג"צ להוציא צו על תנאי אשר יחייב את שר התקשורת, את הרשות השנייה ואת מפקד כוחות צה"ל ביו"ש לנמק מדוע לא יבטלו את המכרז ואת ההליכים החוקיים על פיהם פורסם, או לחילופין להוציא מנוסח המכרז את האישור לתחנות רדיו פיראטיות להשתתף בו. כמו כן מבקש גוש שלום צו ביניים שיעצור את הליכי המכרז עד להחלטה סופית.

בעתירה מציינת התנועה כי "שטח הגדה המערבית (’יהודה ושומרון’ בלשונם של מנסחי המכרז) נמצא מחוץ לגבולות מדינת ישראל והוא מבחינת החוק הבינלאומי ’ שטח בתפיסה לוחמתית’ אשר פעילות הצבא הכובש בו מוגדרת ומוגבלת ע"י החוק הבינלאומי. צה"ל מחויב בראש ובראשונה לדאוג לרווחתם של התושבים המקומיים, כלומר הפלסטינים, ולא צריך להיות לו כל עניין בהקמת תחנת רדיו המיועדת אך ורק לאזרחים ישראלים שהתנחלו בשטח הכבוש".

העתירה מתייחסת גם לסעיף על פיו מפעילי תחנת רדיו פיראטית יוכלו לגשת למכרז אם הפסיקו את פעילותם עד ליום הוצאתו. בהודעה שהוציאה התנועה נכתב כי "הדברים מתייחסים בעיקר לערוץ 7, התחנה הפיראטית אשר התבלטה בשידורי הסתה חריפים נגד ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בתקופה שקדמה לרציחתו, שניצבת היום כמועמדת המובילה ובעלת הסיכויים הגדולים ביותר לזכות במכרז זה".

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד