ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

מאיר גל בקרב סכינים נגד ערוץ 10

מנכ"ל ’גל אורן’ יוצא נגד תוכנית בה הוכנו שרצים, פירות ים ולובסטרים "הגורמת לפגיעה חמורה ברגשות הצופים שומרי המסורת". יו"ר הרשות השנייה: "מדובר בעיניי בפגיעה משמעותית ברגשות ציבור רחב"

נחוש לפעול בכל דרך אפשרית לשינוי התכנים. מאיר גל
נחוש לפעול בכל דרך אפשרית לשינוי התכנים. מאיר גל

מאיר גל, מנכ"ל משרד הפרסום "גל – אורן BSD", פנה היום לנורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה, וביקש ממנה להתערב מיידית כדי לשנות את התכנים של תוכנית הטלווזיה "קרב סכינים", המשודרת בערוץ 10.

בתוכנית האחרונה, ששודרה ב-15 לאוקטובר, בשעת 'פריים טיים', הכינו השפים מנות עיקריות משרצים, פירות ים, לובסטרים וכו', האסורים לאכילה בתכלית האיסור לפי המסורת היהודית. "מקומם של אלה לא יכירם בצלחתו של יהודי בעל זיקה ומחויבות כלשהי למסורת היהודית. שליפת לובסטר חי והכשרתו לאכילה מול הצופים, בתכנית פריים טיים בערוץ 10, יש בה משום פגיעה חמורה, להכעיס, ברגשות צופים שומרי המסורת, וגורמת להם לצער רב. הדבר מהווה פגיעה חמורה בחברה הישראלית, המורכבת ממגוון זרמים ועדות, שהתחשבות בהם היא תנאי ואבן יסוד בהתנהלות אחראית של כל ערוץ שידור בישראל", כתב גל.

גל מציין במכתבו, כי סקרים בלתי תלויים שהתפרסמו רק באחרונה מצביעים על כך, כי למעלה מ-70% מכלל האוכלוסייה בישראל שומרים על הכשרות בביתם.

גל מציין עוד שמדינת ישראל, שעדיין מוגדרת כמדינה יהודית, הקפידה מאז ומתמיד על שמירת ושימור סמלי המסורת היהודית, מתוך הבנה שהם היסוד והמכנה המשותף הרחב ביותר שיש לעם היהודי היושב בארצו. המדינה השכילה לשמור על הפרהסיה היהודית של המדינה, כולל השבתת השידור הציבורי ביום כיפור, קביעת יום המנוחה הרשמי בשבת, הגבלות על פתיחת חנויות למכירת חזיר וכו'. מרקם החיים הישראלי מחייב הבנה והתחשבות בקהילות השונות המרכיבות את האוכלוסייה בישראל.

"בתפקידך כיו"ר מועצת הרשות השנייה כבר הוכחת את הבנתך והקשבתך לכלל הצופים בישראל, ולכן אני משוכנע כי תורי על שינוי התכנית כך שבמסגרתה לא יוצגו דברי מאכל שאינם כשרים, בכדי להבטיח שלא תישנה פגישה כזו בציבור שומר המסורת בישראל. פנייתי זו אלייך נכונה באשר לכל תכניות הבישול אך במיוחד אלו המשודרות בשעות השיא.

"אצפה לתשובתך המיידית שכן אני נחוש בדעתי לפעול בכל דרך אפשרית לשינוי התכנים המהווים חרפה לערוץ ופגיעה ברגשות הצופים" מוסיף מאיר גל.

נורית דאבוש מסרה בתגובה: "על אף העובדה שאין בשידור מעבר על הכללים, מדובר בעיניי בפגיעה משמעותית ברגשות ציבור רחב, ואני מאמינה שערוץ 10 ישנה את דרכו בעניין זה".

מערוץ 10 נמסר לאתר 'אייס': "קרב סכינים איננה תוכנית בישול קלאסית. לראייה, לא ניתנים בה המתכונים למזון המוגש בה. מדובר במופע בישול וירטואוזי, אותו מוביל שף צרפתי ידוע שגדל בצרפת ולמד את רזי המטבח הצרפתי. המרכיבים בהם נעשה שימוש בתוכנית אינם רלוונטיים כלל, והתוכנית אינה מתמקדת בהם. מהות התוכנית היא בהבדלי המנטליות בין השפים הישראלים לצרפתי, התחרות והמתח המתלווה אליה. עם זאת נציין, כי ברור כשמש שאין לנו כל כוונה לפגוע באיש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד