כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מדריד: רבנים מכל אירופה בכינוס רבני קהילות ספרד

רבנים מכל רחבי אירופה הגיעו לכינוס כדי לדון בענייני הלכה ומנהג הנוגעים ליהדות ספרד. הגר"ש איידלמן ממרוקו: "כל דין תורה במדינה מאושר בבית המשפט ונחתם בטבעת המלך"

חלק מהרבנים ביום הדיונים הראשון
חלק מהרבנים ביום הדיונים הראשון


ברגשות שמחה הסתיים הערב היום הראשון של הדיונים בכינוס רבני קהילות ספרד באירופה, שנערך על ידי 'מרכז רבני אירופה' בעיר מדריד שבספרד.

עשרות רבנים מכל רחבי אירופה הגיעו לכינוס כדי לדון בענייני הלכה ומנהג הנוגעים ליהדות ספרד, והשתתפו בהרצאות מרתקות שנשאו חשובי הרבנים והמרצים.

דברי פתיחה נשאו מנהל האגף לקשרי חוץ ר' יוסף קורניק, מזכ"ל ה'מרכז' הרב מנחם מרגולין והרב יוסף בנימין צרפתי, דומ"צ דק"ק מחזיקי הדת בבריסל.

יו"ר המושב הראשון היה הרב יצחק גולדשטיין, רב קהילת חב"ד במדריד. את דבר האכסניה הביא הרב משה בן דהן, רבה הראשי של מדריד. דברי היסטוריה על גירוש יהדות ספרד שמעו הרבנים מאת הרב דר' משה עמאר, ראש המכון לחקר הקהילות היהודיות במזרח.

דברים מיוחדים נשא הגאון הרב שלום איידלמן, רב בקזבלנקה מרוקו ומזקני הרבנים, אשר מכהן זה קרוב ליובל שנה ברבנות מרוקו. הרב איידלמן התמנה על ידי הגאון רבי שלום משאש זצ"ל לאחראי על ענייני מקוואות, כשרות, גיטין במרוקו, לאחר שנסע לישראל. במהלך דבריו סיפר הגר"ש איידלמן, כי כל דין תורה, קידושין וגיטין אשר מתקיימים במרוקו, מאושרים בבית המשפט ונחתמים בטבעת המלך, והינם חלק בלתי נפרד מהחוק אשר העובר עליהם עשוי להיכנס למאסר.

את המושב השני פתח הגאון הרב בנימין יעקבס, יו"ר ועד הרבנים בהולנד וחבר מועצת רבני אירופה, אשר סיפר על הקהילה היהודית באמסטרדם שמבוססת על היהודים שברחו מספרד. דברים נוספים השמיעו הרב יצחק ניאזוב, הרב הראשי הספרדי לוינה אוסטריה, הרב רמי אביגדור רב דק"ק ברצלונה, הרב רוני חסיד רב דק"ק ג'יברלטר, והרב יוסף סופר עורך 'עונג שבת' של 'יום ליום'.

הרב מנחם מרגולין, מזכ"ל מרכז רבני אירופה, אמר כי השתתפותם של הרבנים שעשו מאמץ רב להגיע מכל רחבי אירופה להשתתף בכינוס, היא ההוכחה החזקה ביותר על החשיבות והנחיצות של כינוסי תורה אלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד