כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

אוקראינה: היהודים יקבלו בחזרה 700 ס"ת שהקומוניסטים החרימו

ההערכות: מדובר במחוות פיוס לקראת ביקורו של הנשיא האוקראיני בישראל וצעד שנועד למזער את הכעס על הענקת אות כבוד ללאומן האוקראיני רומן שוחביץ

השלטונות האוקראינים מחרימים ספרי תורה בז'יטומיר, שהושבו לאחר מכן
השלטונות האוקראינים מחרימים ספרי תורה בז'יטומיר, שהושבו לאחר מכן

נשיא אוקראינה, ויקטור יושצ’נקו, הורה להחזיר מאות ספרי תורה שהוחרמו בתקופה הקומוניסטית לידי הקהילה היהודית. ההערכות הן כי מדובר במחוות פיוס, לקראת ביקורו הצפוי בישראל בחודש הבא, וכצעד שנועד למזער את הכעס על הענקת אות כבוד לפני כשבועיים ללאומן האוקראיני רומן שוחביץ, הנחשב לגיבור מקומי באוקראינה.

הענקת האות עוררה סערה בקהילה היהודית באוקראינה וברחבי העולם. בעקבות לחצים שהופעלו עליו, החליט יושצ’נקו להחזיר לקהילה היהודית בארצו ספרי תורה שהוחרמו בתקופה הקומוניסטית.

לפי ההערכות מדובר בלמעלה מ-700 ספרי תורה, שרובם מאוחסנים בארכיון הלאומי בקייב. הקהילה היהודית באוקראינה כבר נחלה הצלחה בהשבת ספרים השנה, כאשר קיבלה לידיה ספרי תורה שהוחרמו בעיר ז’יטומיר.

הרב יעקב בלייך מקייב סבור כי השבת הספרים נועדה “לפייס את היהודים ואת ישראל לקראת ביקור הנשיא בישראל. הרב משה אסמן מקייב הגיב: “יש לברך את הנשיא על ההתחשבות ברגשות הקהילה היהודית ועל פרסום צו נשיאותי המהווה צעד היסטורי".






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד