ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

"לא ניתן עזרה לאלו שיסתבכו בעסקים מפוקפקים אלו"

הרב מרדכי אלבוים פרסם בערב שבת מכתב מיוחד, בו הוא מתריע נגד ההצעות המפוקפקות להשקיע בנדל"ן: "לפניית רבנים ודיינים, הנני בזה להודיע בשער בת רבים - רובם ככולם של ההצעות להשקעה הם קרקעות שאין להם כל שווי!"

בנינים פורחים באוויר. צילום אילוסטרציה
בנינים פורחים באוויר. צילום אילוסטרציה

הרב מרדכי אלבוים פרסם בערב שבת מכתב מיוחד, בו הוא מתריע נגד ההצעות המפוקפקות להשקיע בנדל"ן - הצעות להן מתפתים רבים מקרב הציבור החרדי. הרב אלבוים, עסקן בעל ניסיון שסייע לשקם אברכים שהסתבכו בסכומי עתק, טוען במכתבו, כי לאחרונה גבר מספר האברכים שהתפתו לעיסקאות אלה, והיו בטוחים כי עשו את עסקת חייהם, בעוד שלמעשה הסתבכו כלכלית וכל כספם ירד לטמיון.

הרב אלבוים כותב במכתבו, כי "לבקשת רבים מאלו שהפסידו את הונם, ולפניית רבנים ודיינים, הנני בזה להודיע בשער בת רבים, כי לאחר שביררתי את הדברים, התברר כי רובם ככולם של ההצעות להשקעה בסכומי השקעה נמוכים ו/או בינונים, הם קרקעות שאין להם כל שווי, ונמכרים בארץ ישראל, במחירים מפולפלים לאברכים תמימים ואף לסוחרים תמימים שאינם מבינים בתחום".


להלן מכתבו המלא:

1. לאחרונה התגברו הצעות השקעה מפוקפקות בארץ ובחו"ל (מגרשים להפשרה ובשטחים חקלאיים בארץ, קרקעות ברומניה/הונגריה/קפריסין/בולגריה/פולין/ אוקראינה/ אזורים מרוחקים בארה"ב וכדו'), המוצעים לאנ"ש, ע"י "יזמים" שמימיהם לא הפשירו קרקעות ומימיהם לא הביאו רווח למשקיעים, והפכו בין לילה ל"מבינים" ומומחים בתחום.

2. לבקשת רבים מאלו שהפסידו את הונם, ולפניית רבנים ודיינים, הנני בזה להודיע בשער בת רבים, כי לאחר שביררתי את הדברים, התברר כי רובם ככולם של ההצעות להשקעה בסכומי השקעה נמוכים ו/או בינונים, הם קרקעות שאין להם כל שווי, ונמכרים בארץ ישראל, במחירים מפולפלים לאברכים תמימים ואף לסוחרים תמימים שאינם מבינים בתחום.

3. המוכרים והמתווכים חיים בעולם הדמיון במקרה הטוב, ובעולם הגזל במקרה הפחות טוב, והמשקיעים הפסידו ו/או יפסידו לבסוף את כל כספם.

4. לא עוד, אלא שבמקרים שבדקנו, נוכחנו לראות שה"סוחרים" מכרו חלקות קרקע במחירים כאלו, שאף לשיטתם ולו יצוייר שהחלום ייהפך למציאות והקרקע תופשר לבנייה, עדיין יעמוד שווי הקרקע על כרבע מהמחיר שגבו מראש.

5. במקרים רבים נעלמים היזמים לאחר מכירתם את המגרשים, ואינם עושים מאומה או שאין ביכלתם לעשות מאומה לקדם את הקרקעות, ולהציל לפחות חלק מהכסף.

6. הקרקעות עוברות ידיים רבות, (או יד אחת גדולה) וכל אחד מהם מכפיל את המחיר, עד ש"אברך המשי" רץ לבנק, לוקח הלוואה בריבית קצוצה, (ע"י "היתר ללא עיסקה") משעבד את דירתו שנקנה בזיעת הוריו, מחתים ערבים, ומייחל לרווחים המדומים שלא יגיעו.

7. "ערבויות חברה" בעסקאות שכאלו אינם שווים את הנייר עליו הם נחתמים, וברוב המקרים גם "ערבות אישית" של המוכר שווה כקליפת השום.

8. ו"לסוחרים" אני מודיע בזאת מראש כי אינני מתחרה שלכם, ואין לי הצעת השקעה אחרת בסכומים נמוכים ובינוניים, להציע לאנ"ש.

9. לא נסכים לתת עזרה משפטית ו/או כספית לאלו שיסתבכו בעסקים מפוקפקים אלו.

10. חתמתי שמי לאחר שעסקנים אחרים המטפלים בעניין, ביקשו להישאר בעילום שם מפחדם מתגובות הסוחרים ותגובות המשקיעים שלא רוצים להכיר בהפסדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד