י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

'חוק ההסדרים' יגרור פיטורי כארבעים מרבני הערים

ארגון רבני ישראל הכריז על יום צום, תענית ותפילה. הרבנים מוחים גם נגד הצעת חוק שהגישה 'קדימה' הקובעת: מכאן ולהבא כהונת רב עיר תהיה לשבע שנים בלבד

הרבנים הראשיים. פגיעה מתמשכת ברבנות
הרבנים הראשיים. פגיעה מתמשכת ברבנות

"חוק ההסדרים" שאמור לבוא לאישור הכנסת בקרוב ייפגע פגיעה אנושה במערך הרבנות בארץ ישראל ויגרור פיטורי כארבעים מרבני הערים. זאת בעקבות סעיף איחוד הרשויות.

העיתונאי אבישי בן חיים מ'מעריב' מדווח על כך, ומציין כי ארגון רבני ישראל, המייצג את כ-125 רבני הערים והרשויות המקומיות בישראל, הכריז על היום כיום צום, תענית ותפילה בשל מה שהם מכנים "הרס הרבנות ושירותי הדת בארץ ישראל".

הרבנים מוחים גם נגד הצעת חוק שהגישה מפלגת קדימה הקובעת שמכאן ולהבא כהונת רב עיר תהיה לשבע שנים בלבד ושכל הרבנים שנבחרו עד עתה וכבר כיהנו שבע שנים בתפקידם תפקע כהונתם בתוך 18 חודש מיום החלת החוק. המשמעות היא שכמעט כל רבני הערים יודחו מתפקידיהם בתוך 18 חודש, שכן בשבע השנים האחרונות לא נבחרו רבנים חדשים להוציא חריג כמו הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב.

מארגון הרבנים, שהוקם לאחרונה, נמסר ל'מעריב': "נעשה כאן ניסיון לתקן תקנות ולחוקק חוקים ולהחיל אותם רטרואקטיבית על נושאי משרה בשירות הציבורי וזאת בניגוד לחוק ייסוד שאין לפגוע בזכויות מוקנות של עובד".

עוד אמרו: "היות והרב הוא ראש מערכת הדת במקומו פגיעה בראש תביא לקריסה מוחלטת של שירותי הדת, שכבר היום מצבם לא טוב, עקב כרסום מתמשך וצמצום מספר רבני הערים בישראל מכ-280 באמצע שנות ה-90 לפחות מחצי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד