י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

עיתון ליטאי חדש: המקור

פרסום ראשון: מחר יופיע מתחרה חדש ל'יתד נאמן'. הגר"ח קנייבסקי העניק לו את שמו. צוות העיתון ביקר בבתיהם של הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י לפקוביץ, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין וקיבל את ברכתם

הגר"ח קנייבסקי. העניק את השם
הגר"ח קנייבסקי. העניק את השם

האם יקום מתחרה ליומון הליטאי "יתד נאמן"? לפי מה שנראה כעת - התשובה היא חיובית.

זה זמן רב שציבוריים מרכזיים במגזר הליטאי חשים כי "יתד נאמן" מחרים אותם ואינו מסקר כראוי את פעולתם של גדולי ישראל. מספר פעמים בעבר עלה בקרב חוגים אלה הרעיון להוציא לאור עיתון מתחרה. אבל עד עתה הדברים לא עלו על דרך המלך.

בשבוע האחרון נפל הפור.

היה זה לאחר עצרת המחאה שנערכה בישיבת פוניבז'. למרות שהשתתפו בעצרת כל גדולי ישראל מהחוג הליטאי, לא פורסם דבר העצרת ב"יתד נאמן" - למרות בקשתו המפורשת של הגר"ח קנייבסקי ששלח במיוחד את נאמן ביתו, הרב ישעהו אפשטיין, אל ראשי 'יתד נאמן'.

לאור זאת החליטו נאמני ביתם של גדולי ישראל, בהוראתם הישירה של גדולי ישראל, לארגן מספר משקיעים מחו"ל, מקורביהם של גדולי ישראל, שיוציאו לאור את העיתון החדש שאמור להוות קונטרה ל"יתד נאמן".

צוות העיתון ביקר השבוע בבתיהם של גדולי ישראל וקיבל את ברכותיהם. בין היתר ביקרו בבתיהם של הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י לפקוביץ, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין.

כשהגיעו לביתו של הגר"ח קנייבסקי עודד אותם להוציא את העיתון והציע לקרוא לעיתון החדש "המקור", לרמז על כך שאנחנו מחוברים למקורות. כידוע, את שם העיתון "יתד נאמן" הציע אביו בעל "הקהילות יעקב" זצ"ל.

הגיליון הראשון צפוי לצאת מחר והוא יופץ חינם בכל הריכוזים החרדיים. היזמים אומרים ל"בחדרי חרדים" שהעיתון יהפוך ליומון בתוך כחודשיים. לדבריהם, מאות איש כבר הבטיחו כי ירכשו מנוי של העיתון החדש.

משרדי העיתון ממוקמים בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד