כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

צהלה במחנה פרוש: ניצחנו בגדול

מאיר רובינשטיין ניצח בהפרש גדול של 19 אחוזים. גם רשימת ש"ח זכתה להצלחה גדולה - רוב מוחלט במועצה עם 9 מושבים. פינדרוס: פעלתי על פי הוראות גדולי ישראל. התוצאות: מפלה קשה לחסידות באיאן ולאנשי חצרו של הגרי"ש אלישיב

ניצחתי. ראש העיר החדש, מאיר רובינשטיין. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם.נט
ניצחתי. ראש העיר החדש, מאיר רובינשטיין. צילום: מאיר אלפסי, שטורעם.נט

צהלות שמחה במחנה של ח"כ מאיר פרוש: מספירת אמת של קולות המצביעים בבחירות בעיר ביתר עילית עולה, כי מאיר רובינשטיין ניצח בבחירות בפער גדול של 19 אחוזים את ראש העיר המכהן, יצחק פינדרוס. גם רשימתו של רובינשטיין, סיעת ש"ח, המאחדת את החסידויות השונות ואת ש"ס, זכתה להצלחה גדולה - 9 מושבים - מה שמקנה לה רוב מוחלט במועצת העיר.

התוצאות הסופיות:

ש"ח: 9

צדק: 2

כן: 2

יד: 1

ט:1

כיוון שרובינשטיין לא התמודד ברשימת ש"ח, הוא ייכנס באופן אוטומטי כחבר מועצה. עובדה זו תקנה לסיעתו רוב מוחלט של 10 מושבים מתוך 16 במועצת העיר.

עם היוודע התוצאות, אמר ראש העיר היוצא יצחק פינדרוס, כי פעל לפי הוראות גדולי ישראל.

לה קשתוצאות הבחירות מהוות הצלחה גדולה - מלבד לח"כ מאיר פרוש - גם לסיעת ש"ס. מנגד נרשמת מפלה לחסידות באיאן ולאנשי חצרו של הגרי"ש אלישיב.

מאז שעות הצהריים נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד בבחירות, ולקראת שעת סגירת הקלפיות השתרכו תורים ארוכים של מצביעים. בביתר חיים יותר מ-31 אלף תושבים. כ-12 אלף מתוכם הינם בעלי זכות בחירה.

יום הבחירות הסוער בביתר עילית התקיים על רקע מערכת בחירות סוערת במיוחד, שנמשכה מספר שבועות, וכמוה לא ראתה העיר החרדית מאז הקמתה.

על כסא ראש העיר התמודדו ראש העיר המכהן יצחק פינדרוס, המזוהה עם הציבור הליטאי וחצר חסידית אחת ומיעוט ספרדי. מולו התמודד מאיר רובינשטיין בו תומכו אנשי ירושלים, הציבור החסידי והספרדי בעיר.

חמש מפלגות שונות התמודדו על ליבו של הבוחר:

צדק – מפלגתו של ראש העיר המכהן, יצחק פינדרוס, שח – מפלגתו של מאיר רובינשטיין, יד – בית יוסף – מפלגה ספרדית בראשותו של יוסי שטרית, התומכת בפינדרוס, כן – ביתר החסידית – מפלגה בראשותו של ר' בנימין הרשלר, חסיד בויאן, וטוב – מפלגה בראשות ישראל פכטר, איש חינוך ידוע שם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד