כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

כעס ב'דגל התורה': "עבדו עלינו. אנשי החצר השתמשו ברב אלישיב לצרכיהם"

ביום שאחרי הכישלון הצורב בביתר עילית, אומרים בכירים ב'דגל התורה': "השתלטו לנו על התנועה נהגים שפועלים מתוך נגיעות ואינטרסים אישיים. מישהו חייב לעשות לזה סוף"

"הציגו מצג שווא"
"הציגו מצג שווא"

הזעם האצור, שנעטף עד להכרזת התוצאות במעטה מלאכותי של תמיכה בהפרת ההסכם החתום, התפרץ אתמול בלילה, לאחר שהתברר גודל המפלה.

הסיפור האמיתי מאחורי תוצאות הבחירות בביתר, אינו מתמצה רק בניצחונו הגדול של ח"כ מאיר פרוש, האיש שעשה בית ספר אמיתי ליריביו. ויריביו האמיתיים, חשוב לציין, אינם אנשי 'דגל התורה', עמם ממילא אין לו מכנה משותף, אלא דווקא 'הסיעה המרכזית', בראשות ח"כ יעקב ליצמן, וחסידות ויז'ניץ , שעשו יד אחת עם האויב המשותף – הציבור הליטאי, "במטרה לחסל לי את הסיעה", כפי שהגדיר זאת ח"כ פרוש עצמו.

ובאשר לחסידות בויאן? כאן, לדידו של פרוש מדובר בלא יותר מתאונה מצערת. הוא אינו מצטער לרגע על שהצליח לאלף בינה את עסקני החסידות שמרדו במנהיגותו הפוליטית, בחסות הנתונים השקריים בהם הזינו את האדמו"ר (הכול על-פי הנטען בסביבתו של פרוש). ולמרות זאת, את הפרק הזה הוא היה מעדיף לשכוח.

אך כפי שאמרנו, הסיפור האמיתי אינו בצד המנצחים, אלא דווקא בצד המפסידים.

בכירי 'דגל התורה' אומרים הבוקר בפה מלא: "עבדו עלינו, ולא רק עלינו".

הנתונים שהציגו אנשי חצר הגרי"ש אלישיב, בצוותא עם חבורת פינדרוס, היו פשוט שקריים ומנותקים מהמציאות. בצמרת 'דגל התורה' בטוחים, כי אם הייתה האמת במלוא מערומיה מוצגת בפני הגרי"ש אלישיב, הייתה פסיקתו שונה בתכלית.

"הנזק שהם גרמו למרן הגרי"ש הוא בלתי הפיך, ומי שעשה זאת חייב לתת את הדין", אומר ל'בחדרי חרדים' בכיר בתנועת 'דגל התורה', שאינו בוחל במילים: "הם מדברים על פגיעה בכבודו של הרב אלישיב? הרי הם אלו שגרמו לפגיעה הגדולה ביותר! הם הלכו והציגו מצג שווא שרוב הציבור תומך בהפרת הסכם חתום, והסבירו שביתר כולה מצפה להוראתו של מרן הגרי"ש להפר את ההסכם. הם עשו שימוש בכוח הרב שצברו בחצר מרן, והשתמשו בו לצרכיהם".

העובדה שאותו בכיר, שבדרך כלל אינו חושש מלומר את אשר על ליבו, מסתתר תחת ההגדרה האנונימית של "בכיר בתנועה", רק מעידה על כך שגם ביום שאחרי, הפחד מפני אותה חבורה כוחנית ודורסנית רב, וגדול אף יותר מיצר הקיום הפוליטי, שבדרך הטבע היה אמור להביא להוקעת אותם גורמים כושלים ומכשילים ממחוזות ההשפעה.

אותו בכיר מודה בכך ומסכם בצער: "השתלטו לנו על התנועה שיסודותיה בהררי קודש, נהגים ועורכי עיתונים שפועלים מתוך נגיעות ואינטרסים אישיים. מישהו חייב לעשות לזה סוף", הוא אומר, למרות שהוא עצמו אינו מתנדב להיות אותו מישהו.

ואין מדובר בדעת יחיד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי דעתו של הגראי"ל שטיינמן, אותה הביע בפני מקורביו, הייתה מלכתחילה נגד הפרת ההסכם. אלא שהוא נמנע מלהביע את דעתו בפומבי על מנת שלא לפגוע בכבודו של הגרי"ש אלישיב. "נותר רק לקוות שמעז ייצא מתוק, ואם בעקבות הכישלון הצורב נוכל להיפטר מעולם של אותם עסקנים ובעלי אינטרסים שמובילים את סדר היום ולוחשים לאוזנו של גדול ישראל פוסק הדור מהרהורי ליבם, והיה זה שכרנו", מקווה הבכיר, על אף שהוא יודע כי גם לאחר רמיסת כבוד מרן הגרי"ש אלישיב, הסיכויים שיופקו הלקחים בחצר הבית ברחוב חנן 10, שווים לסיכוייו של פינדרוס בליל הבחירות, אמש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד