ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

חברי כנסת לאטיאס: תציל את ערוץ 'טבע הדברים'

חברי כנסת פנו לשר התקשורת בבקשה למנוע את סגירת ערוץ "טבע הדברים" שמשודר ב-HOT. הערוץ עומד בפני הורדה מהאוויר עקב החלטת השר מש"ס, שעליו לשלם 2.6 מליון שקלים בשנה כדמי שידור

החוק לא הסמיך אותו. אטיאס
החוק לא הסמיך אותו. אטיאס

עשרים חברי כנסת פנו במכתב לשר התקשורת אריאל אטיאס, וביקשו כי ימנע את סגירתו של ערוץ "טבע הדברים" המשודר דרך HOT. ערוץ טבע הדברים, המשדר ברשיון מיוחד, עומד בפני הורדה מהאוויר עקב החלטת השר מש"ס, שעליו לשלם 2.6 מליון שקלים בשנה כדמי שידור. כך מדווח אתר 'וואלה'.

במכתב שנשלח ביוזמת חבר הכנסת אורי אריאל מסיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, נאמר כי "לערוץ טבע הדברים שכולו הפקות מקור ישראליות בנושאי מורשת ישראל, ארץ ישראל ונושאים שחשובים לנו כעם ישראל, אין שום מקורות הכנסה והוא משודר ללא תשלום לכל צופיו".

חברי הכנסת מבקשים מאטיאס לדאוג לכך שהערוץ ימשיך לשדר, לכל הפחות עד לפגישתם איתו, במהלכה הם מבטיחים לנסות ולמצוא דרך להסדרת המשך השידורים.

לפני כשבועיים עתר ערוץ טבע הדברים לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה ששר התקשורת חרג מסמכותו כשהחליט על הסכום אותו נדרשים הערוצים הייעודים לשלם לחברת HOT: " שר התקשורת החליט לעשות את מה שהחוק לא הסמיך אותו לעשות, וקבע בהחלטה כוללנית וגורפת את הסכומים אותם יצטרכו הערוצים הייחודיים (בלי להתייחס לעובדה אם יש להם מנויים או לא, אם יש להם מקורות הכנסה או לא וכו'), והערוצים הייעודיים (שמותר להם על פי החוק לשדר פרסומות), כאילו אחד הם."

בהחלטתו קבע השר אטיאס, כי ל-HOT היכולת לדרוש מהערוץ את הסכום שנקבע, 2.5 מיליון שקלים, ובכך להביא לסגירתו והורדתו מהאוויר, או לאפשר לו לשדר ללא תשלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד