י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מיין שטעטעלע גור

באי הכינוס של 'איחוד מוסדות גור' באיטליה מצאו עצמם בעיירה יהודית מלפני מאה שנה: בית כנסת, בית 'כמו פעם', לוחות מודעות, חנויות ועוד. כעת גם אתם יכולים לצפות בעיירה - בגלרייה מיוחדת

חסידים מרגישים בבית (לחץ להגדלה)
חסידים מרגישים בבית (לחץ להגדלה)

התורמים שהגיעו ביום שני השבוע לאיטליה כדי להשתתף בדינר השנתי של 'איחוד מוסדות גור', חשבו לרגע כי נחתו בטעות במדינה אחרת ובזמנים אחרים. שכן, האורחים שבאו אל המלון המפואר רג'ינה פאלאס בעיר סטרזה, הסמוכה לגבול עם שוויץ, מצאו עצמם בתוך תפאורה מדוייקת של עיירה יהודית ממזרח אירופה.

את העיירה היהודית המיוחדת הקימה חברת שירותי במה פלוס, ששיגרה לעיירה סטרזה שבצפון איטליה, צוות בכיר של החברה, כדי שזה יקים, בסיוע צוות מקומי, את התפאורה.

באי הכנס יכלו להסתובב במקום ולחוש שהם נמצאים בעיירה יהודית מלפני מאה שנה. העיירה כוללת את הרחוב הראשי, בית הכנסת, שטיבל, בית 'כמו פעם' על כליו, ומונומנטים נוספים המזכירים את העיירה היהודית הישנה של 'בית אבא', כמו דוכן עיתונים, צלמניה ועוד.

האורחים קיבלו כובעים שהתאימו היטב לתפאורה, ונהנו להיכנס לדמויות של ה'שטעטעלע'.

התפוארה המורכבת והמדהימה ביופיה, שיוצרה במפעלי שרותי במה פלוס, נשלחה לאיטליה בהפלגה דרך הים בלא פחות מארבע מכולות. לפי הערכות, עלות הקמת העיירה היהודית של גור, היא של מאות אלפי דולרים.

קישורים:
לצפייה בגלריית תמונות מיוחדת בפורום בחדרי חרדים - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד