ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

פרשת חפציבה: הסדר ראשון עם רוכשים בבית שמש

פתרון ראשון לפרויקט של חפציבה: בנק ירושלים הגיע להסדר להשלמת הבנייה עם רוכשי דירות בבית־שמש. גם בנק אדנים למשכנתאות מבקש לאשר הסדר עם רוכשים בביתר עילית, אבל המנהל המיוחד מתנגד

פשיטות של רוכשים בפרויקט חפציבה בבית שמש
פשיטות של רוכשים בפרויקט חפציבה בבית שמש

נמצא פתרון ראשון להשלמת פרויקט של חברת חפציבה לאחר קריסת החברה. על־פי ההסכם, 203 רוכשי הדירות בפרויקט "מחסיה" בבית־שמש, המשועבד לטובת בנק ירושלים וכלל חברה לביטוח, יידרשו להוסיף כ־300 שקל בחודש עבור השלמת הדירות, עד לתשלום החוב במלואו לבנק. הרוכשים יוכלו לפרוס את הסכום הכולל למשך 30 שנים. על־פי ההסכם, מדובר בחוב כולל של כ־12 מיליון שקל. כך מדווח 'מעריב עסקים'.

בנוסף, דיירים שקיבלו מחפציבה הנחות מפליגות - שהביאו לרכישת הדירה במחיר לא ריאלי - יצטרכו להשלים את הסכום עד למחיר הריאלי של הדירה. מדובר בסכום של כ־10 מיליון שקל.

בהסכם מתואר מצבם של 9 הבניינים בפרויקט: ב־3 בניינים הושלמה הבנייה, ומרבית הדירות מאוכלסות בידי רוכשיהן; ב־3 בניינים הושלמו כ־‭95%‬ מעבודות הבנייה; ב־3 בניינים נוספים הושלמו כ־‭64%‬ מעבודות הבנייה.

בהסכם נכתב כי דירות רבות בפרויקט עדיין לא ראויות לאכלוס, והמגורים בהן במצבן כיום מהווים סכנה בטיחותיות ובריאותית של ממש.

כונסי הנכסים מטעם בנק ירושלים הם עורכי־הדין יהודה רוה ואמיר שוהם. את רוכשי הדירות במו"מ ייצג עורך־הדין חן לבנת.

גם בנק אדנים למשכנתאות מבקש לאשר הסדר עם רוכשי דירות 'חפציבה' בביתר עילית.

באמצעות כונסי הנכסים עוה"ד א. צבי רוזנברג ואלימלך טיקטינסקי, פנה הבנק לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לדחות את התנגדותו של המנהל המיוחד להסדר אליו הגיע הבנק לגבי 133 רוכשי הדירות בפרויקט חפציבה בבית"ר.

על פי טענת הבנק, הפרויקט בבית"ר נגמר ואוכלס, ברובו המכריע, באופן מוסדר עוד טרם קריסת חברת חפציבה. כמו כן, רוב רוכשי הדירות שילמו את מלוא התמורה לחברה. לאלו שנותרה יתרה לתשלום אמורים לשלם את ההפרש במסגרת ההסדר אליו הגיעו עם הבנק.

לאור זאת, מבקש בנק אדנים מבית המשפט, כי ידחה על הסף את טענות המנהל המיוחד, ו"יורה על יישומו המיידי של ההסדר אליו הגיע הבנק מול רוכשי הדירות בפרויקט ויאפשר לרוכשי הדירות לממש זכויותיהם בנכס".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד