ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מנגנים מהשטח...

השעות הארוכות שבילו העיתונאי אשר מדינה והצלם עזרא לנדאו יחד על הג'בלאות ובנסיעות לכתבות שטח, הולידו מפגש מוזיקלי מעניין. הכישורים המוזיקליים שלהם התגבשו, וכעת הם יוצאים בהרכב מיוחד שהקימו

שיתוף פעולה על הבמה. אשר מדינה ועזרא לנדאו
שיתוף פעולה על הבמה. אשר מדינה ועזרא לנדאו

שעות רבות של שיתוף פעולה מקצועי בין העיתונאי אשר מדינה לצלם עזרא לנדאו הולידו הרכב מוסיקלי מיוחד במינו. מי שהספיק להיחשף אליו כבר נדבק בהתלהבות.

הכל החל כאשר מדינה מעיתון "בקהילה", והצלם עזרא לנדאו (בקהילה, כפר חב"ד ועוד) העבירו שעות רבות יחדיו לצורך הכנת כתבות לעיתונים. הם חרכו את השטח, טיפסו על הרים ובילו בנסיעות ארוכות. את הזמן העבירו בשירה חסידית, כאשר התברר להם, שלשניהם יש יד ורגל בתחום.

מי שמכיר את אשר (אושי) מדינה מהימים בישיבת "עטרת ישראל", ועוד קודם לכן מישיבת "פחד יצחק", בוודאי זוכר את החזנות שלו לפני התיבה. רבים העריכו שהשירה המיוחדת שלו תוביל אותו אל תחום המוסיקה, ואף אחד לא האמין שכשרון הכתיבה החבוי הוא זה שבסופו של דבר יחשוף אותו.

גם הצלם המוכשר עזרא לנדאו לא חשב שדווקא המצלמה תעסיק אותו כל-כך. תחום הנגינה היה חזק אצלו תמיד. ואכן, כשרואים את לנדאו מלהטט בידיו הזריזות על קלידי האורגן, במיומנות מעוררת התפעלות, לא מבינים מה הוא עושה בכלל בתחום הצילום. במשך שנים ניגן לנדאו באירועים ושמחות ושימח אנשים, אך על העת חיפש את הפרטנר המושלם שיהפוך את המנגינה לחוויה מושלמת.

הזמן הממושך שבילו בצוותא חיבר בין הכתב לצלם, והם גמרו אומר למצות את כישורי המוסיקה. אחרי כמה חזרות התברר להם, כי יש בידם פצצת אנרגיה שתקפיץ כל קהל ותגרום לו לצאת בריקוד סוער. לאחרונה אף הופיעו השניים בכמה אירועים וקצרו תשבחות.

"אני עיתונאי בנשמה וכך אשאר", אומר מדינה, בתשובה לשאלה האם החליף מקצוע. "אולם המוזיקה היא הנשמה שבתוכי והגיע הזמן להוציא אותה החוצה להתאוורר. אם אני מצליח לשמח יהודים ולשכיח מהם מעט את תלאות היום, אני יכול להיות רק מאושר מזה.

"מהרגע שפגשתי את עזרא לנדאו, שהוא דמות מדהימה ומלאת אנרגיה, הבחנתי שכשרון הנגינה שלו, כמו הצילום, מעיד על אדם שלא מסתפק בפחות משלמות. הוא מקצועי מאוד ויודע להוציא מהקלידים את המיטב. מיד בחזרה הראשונה הבחנו בכימיה הגדולה שיש בנינו וזה לקח אותנו קדימה".

עזרא לנדאו, מצידו לא חוסך שבחים על עמיתו. "אנשים לא יודעים, אבל אושי הוא זמר בחסד עליון, ואני לא יודע היכן הוא התחבא כל השנים. הוא שר ברגש ודייקנות ומכניס לייבדיק ועוצמה שגורמים לי לפרוח. מהרגע ששמעתי אותו הרגשתי שהוא מבוזבז. תמיד שאלתי אותו, איך אתה יכול לוותר על השירה המדהימה הזו. אני בטוח שכשהציבור יכיר את הכישרון הזה שלו, הוא יהיה כוכב גם בתחום המוזיקה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד