ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ראש הרפורמים על שלוחי חב"ד: "אין עוד תנועה יהודית שיצרה חיל דומה"

אפילו הראביי הרפורמי אריק יופה בחר להתייחס, במאמר שפירסם במגזין של ארגונו, להצלחתם של שלוחי חב"ד: "ברחבי העולם, בכל עיר בה יש קהילה יהודית אפילו בגודל קטן, אפשר למצוא את שליחי חב"ד"

שלוחי חב"ד. צילום: ישראל ברדוגו
שלוחי חב"ד. צילום: ישראל ברדוגו

הכינוס העולמי של שלוחי חב"ד, המאורגן על-ידי ה'מרכז לענייני חינוך', שייפתח ביום רביעי השבוע בניו-יורק, בו יקחו חלק יותר מ-3500 שלוחים, מעורר עניין רב ב'תפוח הגדול' ומחוצה לו.

אפילו הראביי הרפורמי אריק יופה, נשיא 'האגודה ליהדות רפורמית', בחר להתייחס במאמר שפירסם במגזין הרישמי של ארגונו, להצלחתם של שלוחי חב"ד. הוא, כמובן, עושה זאת ברגשות מעורבים: "הסברת-הפנים שלהם ראוייה להערצה. אכן, ברחבי העולם, בכל עיר בה יש קהילה יהודית אפילו בגודל קטן, אפשר למצוא את שליחי חב"ד עורכים טקסים דתיים, מבקרים בבתי-רפואה, מלמדים ילדים, מארגנים מסיבות לחגים יהודיים ומציעים ארוחות שבת לסטודנטים יהודים בודדים או מטיילים.

"אין עוד תנועה יהודית - אורתודוקסית, קונסרבטיבית או רפורמית - שהייתה יכולה לייצר חיל דומה של אנשים ונשים מסורים שמוכנים לשרת את העם היהודי עם מסירות-נפש שכזו", כתב.

מצד שני איזן יופה את השבחים במתיחת ביקורת על הנוהג בבתי-חב"ד בארצות-הברית לערוך טקסי בר-מצווה לכל המבקש - וללא תשלום. "אנחנו צריכים למחות נגד חב"ד שלא דורשים חברות בבית-כנסת או מחוייבות מהמשפחות".

שליח של חב"ד בארצות-הברית הגיב על הדברים ואמר: "זה תמיד היה הפטנט של הרפורמים להבטיח 'מעמברס'(-חברים) לקהילות שלהם. הם הרי לא יערכו בר-מצווה ליהודים שלא משלמים. זה מכעיס אותם שאנחנו מהווים אלטרנטיבה יהודית אמיתית, ובחינם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד