כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

גוטרמן חגג במסיבת הודיה

ראשי ומנהלי מוסדות התורה הביעו שמחתם על דחיית תביעה קנטרנית לבג"ץ, שאיימה לשבש את החיים התורנים במודיעין עילית ואת פעילות המועצה והעומד בראשה

גוטרמן. צילום ארכיון
גוטרמן. צילום ארכיון

מעמד מרגש ומיוחד של הודאה לבורא עולם התקיים במודיעין עילית בעקבות הסרת העתירה חסרת הבסיס שהוגשה נגד מוסדות התורה והמועצה המקומית מודיעין עילית על-ידי גורמים שהגישו תביעה, שאיימה לשבש את תפקוד המועצה את פיתוחה ואת ביסוסה של העיר בשל העובדה כי בכירי המועצה אמורים היו להתמודד עם טענות סרק שונות שהועברו לשולחן הבג"ץ.
מעמד ההודיה התקיים בראשות הגאון רבי משה מרדכי קארפ, רב הגבעה הצפונית ומחשובי רבני העיר, הגאון רבי אהרון דב פרוינד ראש ישיבת "אמרי צבי", וראש מוסדות כולל וישיבת לצעירים "בית אבא", מנהלי מוסדות התורה, חברי המועצה וראשי ארגוני חסד מכל החוגים בעיר.
במעמד באה לידי ביטוי הכרת הטוב העמוקה שחשים ראשי מוסדות התורה והחסד ביישוב לפועלו של ראש המועצה יעקב גוטרמן.
הגאון רבי משה מרדכי קארפ הביע זעזוע כי בעיר שתושביה מקפידים על קלה כבחמורה, שולחים אנשים מכתבי תלונות סרק לשלטונות נגד מוסדות התורה והמועצה המקומית, ומתעלמים מחומרת הדבר. "פרשת מתתיהו מזרח מוכיחה מה מכתב אחד עלול להרוס ולהוביל עשרות משפחות להפסדים עצומים ולאמלל תושבים היושבים ובוכים עד היום".
הגאון רבי אהרון דב פרוינד הצביע על הקידוש שם שמים בכך שהעתירה הוסרה והתברר שכל התלונות של האנשים חסרי האחריות נדחו לאחר חקירת הגורמים המוסמכים. בכך הוכח לכל כי מדובר היה בניסיון לרדוף את מוסדות התורה ללא כל ביסוס. כמו כן שיבח את פעילות ראש המועצה שנתגלגל זכות ע"י זכאי בכך שבנה וביסס את מוסדות התורה, ולמרות כל המפריעים ומחרחרי הריב הצליח להמשיך בפיתוח העיר.
לאחר מכן דיברו מנהלי המוסדות והעלו דרכי פעולה להוקיע את אותם גורמים שאינם בוחלים בשום אמצעים להרוס את מעמד מוסדות התורה והמשך פיתוח העיר.
בסיום המעמד נשא ראש המועצה דברים נרגשים ותיאר את השתלשלות העניינים. הוא סיפר על תפילותיהם וברכותיהם של מרנן ורבנן, ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב שבירכוהו וחיזקו את ידיו לאורך כל המערכה ואף אמרו כי הכל יתהפך לטובה, כפי שאכן היה.
גורמים משפטים ציינו כי התביעה הוסרה לאחר שפרקליטות המדינה הודיעה לבית המשפט כי אין עילה לתביעה. לפיכך כל התלונות נדחו כאשר התובעים הבינו שלא רק שיפסידו במשפט אלא גם יחויבו בהוצאות המשפט.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד