ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חברותא חדשה: גאידמק עם ראש ישיבת מיר

ארקדי גאיידמק לראש ישיבת מיר, הגרנ"צ פינקל: אני מתכנן להפעיל תוכנית מיוחדת במסגרת 'ביקור חולים' - בחורי ישיבה יקבלו טיפול רפואי חינם

חברותא. עם ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל. צילום: עזרא לנדאו
חברותא. עם ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל. צילום: עזרא לנדאו

בין חקירת משטרה לרכישת עוד חברה, הגיע השבוע איש העסקים ארקדי גאידמק לביקור בישיבת מיר, יחד עם ידידו איש העסקים הלונדוני משה גרטנר. השניים התקבלו לשיחה אישית עם ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל, ששוחח עימם באריכות.

במהלך הביקור גם הודיע משה גרטנר על תרומתו חסרת התקדים לישיבה בסך שמונה מיליון שקל, אותם הוא תורם לזכותו של גאידמק ידידו.

גאידמק סיפר לראש הישיבה על תוכניותיו ועל פעילותו הפילנתרופית בירושלים, וכן סיפר על תוכניותיו בבית החולים 'ביקור חולים'. גאידמק הודיע לראש הישיבה כי הוא מתעתד להפעיל תוכנית מיוחדת לבני הישיבה במסגרת בית החולים, אשר תעניק טיפול רפואי חינם אין כסף.

ראש הישיבה הודה לגאידמק על מאמציו ובירך אותו כי יצליח לפעול הלאה למען עם ישראל בכלל, בני הישיבה ותושבי ירושלים בפרט.

לאור התעניינותו של גאידמק, הציע ראש הישיבה ללמוד עימו בחברותא בתורה ויהדות באופן קבוע. גאידמק שמח על ההצעה ונקבעה ביניהם קביעות שבועית של לימוד תורה בצוותא.

לאחר השיחה עם ראש הישיבה, ערך גאידמק סיור ברחבי בנייני הישיבה, בליווי רבני הישיבה הרה"ג ר' אהרון חדש והרה"ג ר' נחמן ליבוביץ שהדריכו אותו במבואותיה.

גאידמק ביקר באולם הישיבה המרכזי בעיצומם של לימודי הבוקר והביע התרגשות מהמחזה של מאות הבחורים שישבו ועסקו בתורה בלהט. כדי למנוע הפרעות ממהלך הלימוד נעשה הדבר בצנעה ובלי למשוך תשומת לב רבה. אלה מהבחורים שפגשו בפילנטרופ במהלך הביקור קיבלו את פניו בחיבה רבה והוא שוחח עמם. ארקדי שלמד לדעת כי רבים מבני הישיבה הינם בני חו"ל וחלקם עולים חדשים, הביע את הערכתו למוסד המעודד עלייה. "גם אני הייתי עולה חדש", אמר בחיוך.

לאחר הביקור אמר ארקדי: "בשבילי היווה הביקור חוויה גדולה. לראות איך צעירים כה רבים מקדישים עצמם ללימוד מתוך אוצר הידע היהודי. אין ספק שלימוד התורה הוא השומר על רוחו וגופו של עם ישראל. בזכותו שרדנו שנים כה רבות ובזכותו אנו ממשיכים להתקיים היום וכאן בארץ ישראל. אני שמח גם על ההזדמנות שנפלה בחלקי ללמוד עתה יחדיו עם ראש הישיבה. כבר בעבר", הוסיף, "הבעתי את דעתי על חשיבות חיזוק המסורת היהודית והחינוך היהודי השורשי, הביקור הזה רק חיזק את הנחישות שלי להשקיע עוד מאמצים למען המטרות הללו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד