י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן: "רק הלחם? ש"ס גם הצביעה בעד הורדת מס ליבואני שרצים!"

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת תוקף את ש"ס: "הפיצוי העלוב והפוגע המוצע למשפחות מעוטות יכולת לשלשה חודשים עומד על סך 180 ₪ לכל היותר. שס גם נתנה קולה נגד הצעת חוק של ח"כ יעקב כהן להורדת המע"מ ממוצרי הלחם"

גוברת חרפת ש"ס.  ליצמן
גוברת חרפת ש"ס. ליצמן

עם קבלת החלטת הממשלה ושר התמ"ת יו"ר ש"ס להסיר את הפיקוח על מחירי הלחם האחיד צפויים מחירי הלחם להתייקר בכ-15%. על פי הצפי המסתמן תקבל כל משפחה מעוטת יכולת, על פי קריטריונים שתקבע הממשלה, 'פיצוי' זעום שינוע בין 60 ל-180 ₪ לכל היותר.

ודי בכל זה כדי להוציא את ח"כ יעקב ליצמן מהכלים. וכשליצמן יוצא מהכלים, ש"ס חוטפת: "בהסרת הפיקוח על מחירי הלחם האחיד גוברת החרפה באי קיומו של אף לא סעיף אחד ממצע הבחירות והדגל החברתי בו נופפה ש"ס לפני הבחירות, כמי שתדאג לחלשים".

לפי ליצמן, הפיצוי האמור לשפות את המשפחות על ההחלטה לייקור הלחם, אינו מהווה ולו חלקיק מהעלאת המחירים. על פי הצפי, יתייקרו כיכרות הלחם האחיד ויגיעו עד רמה של 8-10 ₪ לכיכר במקום 4.50 ₪ כיום. במשפחה ברוכת ילדים ממוצעת הרוכשת שני כיכרות לחם לפחות ביום, אמורה לגדול ההוצאה החודשית בעוד כ-250 ₪ בקירוב ללחם בלבד. "התוצאה היא שהפיצוי הממשלתי לשלשה חודשים אינו מספק את המשפחות אפילו לא לחודש אחד, וזאת מבלי להחשיב את התייקרות יתר מוצרי סל הצריכה במשק כולו", אומר ליצמן.

לפי ליצמן, המדיניות של ממשלת קדימה-ש"ס הינה אנטי חברתית, כאשר נתינת יד להעלאת מחירי הלחם הינה המשך 'לפועלם הרב' נגד השכבות החלשות. "ש"ס נוקטת בדרך אנטי יהודית וחברתית, צעד אחר צעד. רק לפני שלושה שבועות הצביע נציג מטעמה בעד הורדת המכס לטובת יבואני שרצים מחו"ל, ומאידך גרמה להורדת החוק של ח"כ הרב כהן - ביטול המע"מ על הלחם האחיד - מסדר היום בהצבעה נגדית גלויה על חודו של קול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד