ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

וז'יניץ, בעזלא וסאטמר נפגשים בתכנית החלל

קורס יחודי של "בודקי תוכנה" לגברים מהמגזר החרדי נפתח בתעשייה האווירית. 21 משתתפי הקורס עברו סידרת מבדקים והתאמות. ישולבו בעיקר במפעל החלל. ומי הגה את הכל? התשובה בפנים

 800 שעות לימוד. חברי הקורס
800 שעות לימוד. חברי הקורס



קורס מיוחד לגברים מהמגזר החרדי להכשרתם כ"בודקי תוכנה" ושילובם בעבודה בתע"א -
נפתח בטכס חגיגי בתעשייה האווירית.

הפרויקט, שמטרתו לשלב גברים חרדים בשוק העבודה, הינו חלק מתכנית מיוחדת המכונה "פרנסה בכבוד", והוא משותף לתב"ת מיזם התעסוקה של ג'וינט ישראל, משרד התמ"ת, התעשייה האווירית, מפא"ת ומשרד הבטחון.

מקצוע "בודק תוכנה" הינו מקצוע מבוקש מאד בכל התחומים שבהם עוסקות תעשיות טכנולוגיות מתקדמות.

21 משתתפי הקורס עברו סידרת מבדקים והתאמות ולקחו חלק במכינה ללימודי יסוד במתמטיקה, פיסיקה ואנגלית שנמשכה 350 שעות.

בעקבות המכינה ועמידת החניכים במבדקים השונים, נפתח הקורס הייחודי שאופיין ע"י מהנדסי פיתוח של התעשייה האווירית יחד עם מרכז ההדרכה של מפעל מהות בחברה.

הקורס הוא בן 800 שעות לימוד, ויכשיר את החניכים להכרת התהליכים של פיתוח תוכנה למערכות משובצות מחשב ומערכות שליטה ובקרה. הוא מתקיים בתעשייה האווירית, ובתום הלימודים וההכשרה המקצועית ישולבו חלק מהבוגרים בכמה מפעלים של התע"א, ובעיקר במפעל החלל בחטיבת מבת, מערכות טילים וחלל.

נציגי התעשייה האווירית, משרד הבטחון, מפא"ת, הג'וינטומשרד התמ"ת עמדו בדבריהם בטכס על החשיבות הגדולה של קורס זה המשלב גברים חרדים במעגל העבודה ועיסוק בטכנולוגיות מתקדמות ביותר בתעשייה בישראל.

כשוויז'ניצר פגש בעלזער


בין הדוברים בטקס היה גם הרב הרשל קליין, האחראי לקליטת אברכים בג'וינט. הוא ציין כי שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לגורמים השונים הוא חשוב ביותר ומביא תקווה לציבור החרדי, המעוניין להיקלט בעבודה.

משה שחר,נציג מפאת במשרד הבטחון, אמר בטקס:

ראשית, אני רוצה לפתוח בנימה אישית. סבי היה חסיד ויז'ניץ. ולא סתם חסיד - הוא זכה להיות זקן זקני ויז'ניץ, והרבה כתרים ואגדות נרקמו סביב אישיותו והפכו למורשת ויז'ניץ עד עצם היום הזה. ומכיוון שהרוח החיה מאחורי פרויקט זה הוא הרב הרשל קליין, שפועל מטעמו של הרבי מבעלז, הרי שלפנינו שותפות מפוארת בין חצרות של חסידים – כן תרבנה שותפויות כאלה.

שנית, אני רוצה לגלות לכם על הנסיבות המופלאות שהביאו להיכרות ביני לבין רב הרשל.

ובכן מעשה שהיה כך היה. כידוע לכם משרד האוצר - צרכים מרובים עומדים לפניו, כשהוא בא לפרנס את עם ישראל. וכך יוצא, שפיתוח לוויינים תמיד נדחק לתחתית רשימת העדיפויות. ולכן - לכל המנהלים העוסקים בפיתוח הלוויינים, אין ברירה אלא לחזר על הפתחים. בצר לנו - פנינו יום אחד למשרד האוצר ואמרנו: "ממון אין אתם נותנים, אולי תתנו לנו עצה טובה?! אנו רוצים לגייס כסף לתוכנית החלל המפוארת שלנו מיהודים עשירים, שיראו בכך שילוב של השתתפות בהגנה על מדינת ישראל יחד עם השקעה משתלמת. מכיוון שיודעים אנו שנושא הטכנולוגיה קרוב לליבו של שמעון פרס, אנו מחפשים מסילה אל לבו, בתקווה שהוא יוכל לגייס כמה יהודים יקרים - תרתי משמע - למשימה זאת.

ענו לנו במשרד האוצר: "מסילה לליבו של שמעון פרס? –תתקשרו להרשל קליין!"

קהל נכבד - את פרס הרשל קליין לא גייס, אבל משמיים כיוונו שהיכרות מופלאה זאת, בין נצר לחסידות ויז'ניץ שהפך למהנדס תוכנית חלל, לבין שלוחו של הרב מבעלז, בסופו של דבר הביאה לפרויקט של צירוף חרדים לתוכנית החלל הלאומית שלנו.

ועוד מעשה שמים - המנוע מאחורי הדחיפה הבלתי פוסקת והנחושה שנדרשה כדי לפתוח השתלמות זאת של חרדים, היא רס"ן רותי רבינוביץ, שומרת מצוות ונצר לחסידות סטמר...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד