י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליצמן: הממשלה מתעללת - ש"ס מתעלמת

קיצוץ רטרואקטיבי של 73 מיליון ש"ח לשנת התקציב 2008 בתקציבי הכוללים ותלמידי חו"ל. משרד החינוך: להחיל הקיצוץ מתחילת שנה"ל תשס"ח. ליצמן:"איך ש"ס יכולה להמשיך לשבת בממשלה כזו?"

איכפת לו מעולם התורה? אלי ישי
איכפת לו מעולם התורה? אלי ישי

ח"כ יעקב ליצמן הוא ח"כ עקשן. עובדה: הוא אינו מתייאש מלחבוט במפלגת ש"ס, למרות שהתקפותיו השבועיות אינן גורמות לאנשי המפלגה שבאה להחזיר עטרה ליושנה, לחוש שלא בנוח על כיסאות העור של חברי הממשלה.

אז הנה החבטה השבועית, הישר משולחנו של יו"ר הסיעה האגודאית: "החלטת משרד החינוך לבטל את תקציב הכוללים ולהורידו לחמש מאות ₪ לאברך, לצד ביטול תקציבם של תלמידי חו"ל לחלוטין, הינה המשך התעללותה של הממשלה בעולם התורה. כואב לראות את התעלמותה המופגנת של סיעת ש"ס, החברה בממשלה ותומכת בה ובמהלכיה בהתעלמות שבשתיקה מול הטענות המוכחות נגדה".

הגזירה האחרונה מבית היוצר של ממשלת קדימה-ש"ס הונחה על שולחנם של מנהלי הישיבות והכוללים.

במכתב אותו שיגר עמוס צייאדה, מנהל האגף הבכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך, נאמר כי בוצע תיקון במבחני התמיכה וכי על פי החלטת הממשלה מס' 2198 מיום 12.8.07 ישונו מבחני התמיכה במוסדות לימוד תורניים כדלהלן: התמיכה תינתן למוסדות לימוד תורניים בעבור תלמידים שהם בעלי אזרחות ישראלית בלבד, כשבהתאם, יופחת סכום של 18 מיליון ש"ח מבסיס התקציב לשנת 2008 בסעיף התמיכה במוסדות הלימוד התורניים. כלומר: מעתה ואילך לא יתוקצבו תלמידי חו"ל הבאים ארצה.

נוסף לגזירה זו, באה תוספת מכאיבה וחותכת לא פחות: יחס התמיכה בין בחורי הישיבות לאברכים יעמוד על 1.25:1 בהתאמה (במקום היחס הקיים כיום, 1.8:1). כשבהתאם יופחת סכום של 55 מיליון ש"ח מבסיס תקציב 2008 בסעיף התמיכה במוסדות הלימוד התורניים. כלומר, מתמיכה בסך 720 ₪ לאברך, מעתה תעמוד התמיכה על 500 ₪ בלבד.

אלא שבזה, לא הסתפקו בכירי משרד החינוך, האמונים על הוראת הממשלה לקצץ בבשר החי של תקציב שנת הכספים 2008 בנושא התמיכה למוסדות תורניים. בנוסף, הודיע צייאדה כי במשרד החינוך יחושב הקיצוץ רטרואקטיבית, כמי שנכנס לתוקפו מיד בתחילת שנה"ל תשס"ח.

מנהלי המוסדות ייאלצו מעתה, להתמודד עם המשבר הצפוי, שיחמיר עוד יותר עם הוראה זו שתחול רטרואקטיבית על החודשים שעברו מתחילת השנה, מחודש ספטמבר למניינם.

"שתיקתה של ש"ס לעת הזאת, לא מובנת. עליה להצטרף לאופוזיציה לוחמת ולפעול להפלת ממשלת הזדון המבקשת לכלות את עולם התורה", אומר ח"כ ליצמן.

אבל בש"ס, בינתיים, לא נענים לו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד