כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

הילד המוכה מליקווד משנה את גירסתו: היו גם לבנים

הילד החרדי בן ה-14 מליקווד שהוכה באירוע שהמשטרה הגדירה כ"אנטישמי" מתקן את עדותו: בקבוצה היו ארבעה לבנים והשאר שחורים. המשטרה: האירוע עדיין נושא אופי אנטישמי

מחפשים את התוקפים. צילום: ארכיון
מחפשים את התוקפים. צילום: ארכיון

הילד החרדי בן ה-14 מליקווד שהוכה בשבת, באירוע שהמשטרה הגדירה כאירוע אנטישמי, מתקן את תיאור המקרה שמסר קודם לכן, כי בקבוצת התוקפים היו כששה או שבעה שחורים. כעת הוא טוען כי בקבוצה היו ארבעה לבנים והשאר שחורים. כך מסר בלש המשטרה ג'וזף איסנרדי.

מהמשטרה נמסר כי לא ידוע עדיין מדוע שינה הילד את גירסתו לתיאור האירוע. לדברי המשטרה, לעיתים החבלות והמצב הגופני והנפשי של הקורבן, מקטינים את יכולתו לשחזר את מה שעבר עליו בטווח המיידי, וכי לאחר שהשתחרר מבית החולים, שינה את גירסתו.

הילד סיפר לשוטרים, כי כשהלך לבדו ברחוב בשבת בסביבות השעה שש וחצי בערב, הוא הותקף מאחור, הופל לקרקע ונבעט, ובזמן שהיה מוטל על הקרקע איבד את משקפיו. הוא סובל מחבלות בפניו.

מהמשטרה נמסר כי עדיין האירוע נושא אופי אנטישמי, כיוון שהתוקפים קיללו את הנער בעת שתקפו אותו בביטויים אנטישמים.

תקיפה אנטישמית תגרור עונשים כבדים וחמורים יותר לתוקפים. הרשויות מחמירות יותר במקרים אלו, כדי למנוע הישנות פשעים מסוג זה, ממניעים דתיים או אתניים.

הרב משה זאב וייסברג, מהקהילה החרדית בעיר אומר, כי גובר החשש לבטיחות חברי הקהילה החרדית במקום. "יש בהחלט יותר תחושה של חוסר בטחון", הוא אומר. "עדיין לא הגענו לנקודת הפאניקה, אבל אנשים רוצים ללכת ברחוב ללא חשש לבטחונם".

האירוע גורם לדאגה אצל מנהיג השחורים בליקווד, מיכאל מק. ניל. "ישנם הרבה מקרים כאלו והם אף מתרבים, חלקם נראים כמעשי קונדס, אך גורמים נזק לרכוש הקהילה החרדית, ומדובר במעשים פלילים, אך הם אינם מדווחים לרשויות", אומר מק. ניל. "אני מצטער על הנער הצעיר שנפגע, ואני מצטער עוד יותר על אותם נערים שלא מצאו משהו מועיל יותר לעשות. אם התוקפים היו לבנים, ירוקים\ שחורים או אדומים, אין זה חשוב כמו השאלה של למה ומדוע קורה מקרה שכזה".

הרב וייסברג אומר, שתפיסת התוקפים חשובה. הדבר יצור תהודה רבה, ויהווה מסר מרתיע לכל אותם המסוגלים למעשים איומים שכאלו.

קישורים:
אנטישמיות בליקווד: שחורים היכו ילד חרדי בן 14
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד