כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"זו ההזדמנות הגדולה של הציבור החרדי לרכוש מותגים במחיר נמוך"

נחום ברנשטיין, יוזם 'יריד העודפים הגדול', שיתקיים בחנוכה בבנייני האומה, מסביר מדוע הוא מארגן יריד כזה, מי יכול להיכנס, והאם מדובר במוצרים טובים ושווים לאלו הנמכרים בחנויות

פעילות מיוחדת לילדים. נחום ברנשטיין
פעילות מיוחדת לילדים. נחום ברנשטיין

למה יריד?

"יש חברות רבות המחפשות כל דרך יצירתית לחסל מלאי, בעיקר לקראת סוף השנה האזרחית. דרך רגילה של מכירה בהנחה גדולה מעוררת את זעמם של הקמעונאים, המרגישים כי החברה מתחרה בהם, למעשה. השיטה של יריד או תערוכה גדולה, בה נמכרים המוצרים תחת הכינוי 'עודפים' מקובלת מאד ברחבי העולם וגם במגזר הכללי.

"אצלנו, בציבור החרדי, מכירים פחות את השיטה, באשר למרבה הצער רוב רובם של האירועים הללו נערכים בשבתות וחגי ישראל, מועד מועדף, לבושתנו, לשופינג בחלקים מהציבור החילוני. היוזמה הברוכה של היריד הנוכחי היא ההזדמנות הגדולה של הציבור החרדי לרכוש מותגים במחיר נמוך ביותר".

האם מדובר במוצרים טובים ושווים לאלו הנמכרים בחנויות?

"בהחלט. מדובר במוצרי איכות בכל הקטגוריות. המינוח 'עודפים' איננו מתייחס לאיכות. 'עודפים' יכולים להיות משלוח של 1000 מיקסרים שמסיבות כאלו ואחרות נתגלתה תקלה באריזתם החיצונית, מוצרים שלקוחות הזמינו אותם, לדוגמה, בצבע מסוים, אך החליפו לאחר שקבלו צבע שונה. גם פגם בלתי משמעותי כמו שריטה קלה מביאה את המוצר להיכלל תחת ההגדרה 'עודפים'.

"עם זה נמכרים במסגרת הגדרה זו גם מוצרים שאין מאחוריהם כל פגם, ולו אף הקטן ביותר, ורק בשל העובדה שהם מלאי שהחברה לא הצליחה עדיין למכור אותו. ב'יריד העודפים' יוכל הקונה למצוא נעל של 'ריבוק' בחצי המחיר, מוצרים של 'רבלון' ברבע המחיר, נעלי 'גלי' במחיר של 49.90 שקלים לנעלי ילדים, מגפי נשים ב-49.90 שקלים, נעלי בית של גלי לכל המשפחה ב-9.90 שקלים בלבד – ואלו הן דוגמאות בלבד, כמובן.

"ויש גם פריטים ייחודיים כמו סביבון מכסף אמיתי, 'האחים חדד', שיימכר ביריד ב-85 שקלים בלבד ועוד ועוד. אנו בודקים את המחירים בהשוואה לאלו שבחנויות הרשת ומוודאים כי מדובר בהנחה גדולה ומשמעותית".

האם ביריד משתתפות חברות רציניות?

"ביריד משתתפות עשרות חברות, יצרנים ויבואנים של מוצרי צריכה מובילים. בין החברות המשתתפות: 'בגיר' יצרנית החליפות המובילה, 'כיתן' כלי מיטה מגבות ומוצרי טקסטיל איכותיים, 'BSH' – יבואנית 'סימנס', 'בוש' ו'קונסטרוקטה', עולם המזרונים 'עמינח', 'ברי מק דיגיטל', יבואנית 'LG', 'בקו', 'קנווד מגי'מיקס', 'ישפאר', יבואנית 'סוני', 'דלונגי', 'ג'נרל אלקטריק', 'קיפלינג', תיקי איכות, "נייס אנד פופ", המוביל את תחום המתנות בישראל, ועוד".

מי יכול להיכנס ליריד?

"מבוגרים במחיר כניסה של 10 שקלים לאדם, ילדים במחיר של 15 שקלים לילד, כאשר מחיר הכניסה כולל פעילות מיוחדת שתיערך לילדים בחסות 'תנובה' במתחם 'עולם הילד'. פעילות זו תאפשר להורים לערוך את הקנייה בשקט וברוגע ולילדים, ליהנות מן החוויה. בנוסף אנו עורכים את היריד בחנוכה, מועד בו יש לאנשים רבים פנאי לאירועים מן הסוג הזה".

אנשים חוששים לקנות במקומות מן הסוג הזה, שכן למי יפנו כאשר תתגלינה תקלות במוצר?

"זו נקודה שחשוב להבהיר אותה: האחריות למוצרים הנקנים במסגרת 'יריד העודפים הגדול' היא של החברות עצמן, והיא זהה לאחריות הניתנת כאשר קונים את המוצר בכל אחת מחנויות הרשת".

כמי שעומד מאחורי היריד, מה תוכל לומר על הצרכן החרדי?

"אני חושב שהציבור החרדי הוא ציבור חכם ביותר בכל הקשור למחירים ולאיכות. זהו ציבור המבין במותגים וגם מכיר היטב את המחירים השונים של כל מוצר. זהו ציבור, שאי אפשר לעבוד עליו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד