י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התרומות והמעשרות של יינות יקבי ברקן וסגל זרמו כמים

מיליוני ליטר יין איכותי מבציר שנת תשס"ז של יקבי ברקן ויינות סגל עמדו במרכזו של טקס רב רושם. במעמד השתתפו עשרות רבנים ומורי הוראה, לצד נציגי גופי כשרות ואורחים

הרבנים טוביאס ודייטש בעת פתיחת ה'שיבר' של המיכל שהוריק מתוכו עשרות אלפי ליטר יין כתרומת מעשר
הרבנים טוביאס ודייטש בעת פתיחת ה'שיבר' של המיכל שהוריק מתוכו עשרות אלפי ליטר יין כתרומת מעשר

מיליוני ליטר יין איכותי מבציר שנת תשס"ז של יקבי ברקן ויינות סגל עמדו במרכזו של טקס רב רושם, במסגרתו הופרשו מכמות נכבדת זו תרומות ומעשרות במעמד עשרות רבנים ומורי הוראה, לצד נציגי גופי כשרות ואורחים.

לקראת תחילת המעמד התכנסו המשתתפים בחדר ישיבות ההנהלה עם בעלי יקבי ברקן ויינות סגל יאיר לרנר, שמואל בוקסר ואמיר בורנשטיין אשר הקריאו את כתב מינוי השליחות לפיו הם ממנים את הרב הגאון רבי יואל טוביאס שליט"א, אב"ד דשיכון ו' בבני ברק ומרבני היקב, להפריש בשמם תרומות ומעשרות כדין.

"אנחנו ממנים אותך כשליח לתקן את הטבל שברשותנו... הרינו מבקשים ממך לעשות כדת תורה והלכה ותפריש מכל מין על מינו, ומכל סוג חיוב על סוגו ואפילו בעין יפה. הרינו סומכים עליך, ידך כידינו, ועשייתך כעשייתנו. הרינו עושים זאת ואנו מאמינים שברכת השם היא תעשיר". במילים אלה חתמו הבעלים, כל אחד בנפרד, על כתב המינוי בהרמת סודר לשם ביצוע קניין.

במעמד המרגש והספוג באמונה טהורה לקיום המצווה, השתתפו ונטלו חלק הרבנים הגאונים הרב חיים יהודה דייטש, גאב"ד בד"צ חוג חת"ם סופר פתח תקוה; הרב אברהם אליהו וואזנר; הרב דוד לאו, רב העיר מודיעין; הרב שלמה פולק, רב מושב בית חלקיה; הרב זאב ויטמן והרב נפתלי שלמה, מ"מ רב המועצה המקומית גזר.

הרב יואל טוביאס שפתח, הינחה וניהל את המעמד ציטט בפתח דבריו את הפסוק "בן חכם ישמח אב", ותיאר את המעמד המרגש בו יישפך כמות של עשרות אלפי ליטר יין, כמניין "בן", הכל לכבוד אבינו שבשמיים לקיים מצוות הפרשת תרומות ומעשרות. אנו בטוחים שהקריאה "בחנוני נא בזאת אם אפתח לכם את ארובות השמיים", תתקיים כאן במלוא משמעותה.

בתום מעמד מינוי השליחות יצאו המשתתפים בראשות הרבנים ובעלי היקבים אל הרחבה בה מצויים מאות מיכלי תסיסת היין מבציר השנה האחרונה, לקיום המצווה בפועל. לפני הרבנים הוגשו עשרות בקבוקים מסומנים שהכילו כמות מייצגת של כל מיכל ומיכל והיוו את ה'תרומה גדולה'. הרב טוביאס עמד ברטט של קדושה ואמר את ברכת הפרשת תרומות ומעשרות, ותכולת עשרות הבקבוקים הורקה על-ידי הרבנים אל תעלת הניקוז. לאחר מכן נפתח ברז מיכל היין שתכולתו בת עשרות אלפי הליטרים הופרשו לתרומת מעשר. תוך כדי זרימת היין יצאו הנוכחים בריקוד שמחה ספונטאני לכבוד גומרה של מצווה.

עם סיום המעמד הסבו הנוכחים לסעודת מצווה, במסגרתה נשא דברים הרב דוד לאו, רבה של העיר מודיעין שהדגיש את הזכות הגדולה של העמידה בניסיון הגדול מצד בעלי יקבי ברקן ויינות סגל אשר מבינים את ערכו הרב והסגולי של היין האיכותי שזורם כמים וזוכים לקיים מצוות הפרשת תרומות ומעשרות בכמות של עשרות אלפי ליטרים של יין איכותי. "אנו מברכים אותם שכפי שהם מריקים את עשרות אלפי ליטר היין לשם המצווה, כך יקויים בהם הפסוק "והריקותי לכם ברכה עד בלי די" ותהא ההצלחה שרויה במעשי ידיהם ויזכו להרוות ולשמח לבב אנוש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד