ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אלי ישי יורד מהתנור: מבטל את הסרת הפיקוח על הלחם

השר אלי ישי לומד דברים בדרך הקשה: יותר משלושה שבועות לאחר שפורסם כי הוא עומד להוציא את הלחם האחיד מפיקוח והמחירים יזנקו בעשרות אחוזים, הודיע היום השר החברתי כי הוא חוזר בו

קולט באיחור. אלי ישי
קולט באיחור. אלי ישי

שר התמ"ת, אלי ישי, לומד דברים בדרך הקשה: יותר משלושה שבועות לאחר שפורסם כי "אלי ישי מוציא הלחם האחיד מפיקוח והמחירים יזנקקו ב־‭50%‬־70%", הודיע היום (א) השר החברתי כי הוא חוזר בו וכי מחירי הלחם יישארו בפיקוח, למרות שכבר התקבלה החלטה ממשלתית הפוכה.

לדברי ישי, הוא קיבל את ההחלטה לאחר שהבין מבעלי המאפיות כי בכוונתם לייקר את הלחם בעשרות אחוזים עם הסרת הפיקוח.

יצויין, כי כבר לאחר שפורסמה כוונתו של ישי להסיר את הפיקוח, לפני יותר משלושה שבועות, אמר ירון אנג'ל, מבעלי מאפיות אנג'ל, בתגובה להחלטה המתגבשת: ‭60"‬ שנה הלחם האחיד היה בפיקוח, משום שמדינת ישראל נקטה מדיניות רווחה של לחם שווה לכל נפש. דווקא שר תמ"ת מש"ס, שרואה עצמו כדואג לשכבות החלשות, ייזכר כמי שהוציא את הלחם מפיקוח‭."‬ לדברי אנג'ל, מרגע שיוסר הפיקוח, יקפצו המחירים ב־‭50%‬ ואף יותר.

למרות אזהרות אלה, הממשלה החליטה לפני כשבועיים על הסרה מיידית של הפיקוח על מחירי לחם לבן וכהה (שחור) וחלה רגילה. הממשלה הטילה על ישי ועל שר האוצר לחתום על צו להסרת הפיקוח.

אבל ישי, שנבהל מההתקפות שהציגו אותו כשר אנטי חברתי, עיכב את החתימה על הצו, לאחר ששוחח עם בעלי המאפיות שהבהירו כי המחירים יעלו בעשרות אחוזים. בכוונת ישי להכין כעת הצעה לממשלה שבה יבקש ביטול החלטת ממשלה.

בעלי המאפיות היו שבעי רצון מההחלטה הממשלתית להסיר את הלחם מפיקוח. לטענתם, המחיר הנוכחי אינו משקף את העלייה במחירי הקמח בשנה האחרונה. עתה הם דורשים העלאה של יותר מ-20%.

קישורים:
אלי ישי מוציא הלחם האחיד מפיקוח. המחיר יזנק ב־‭50%‬־‭70% ‬
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד