י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הוועידה הארצית ה-85 של אגו"י הוקדשה ל"תשובת עולם התורה, לסיכון שבחלוקת ירושלים"

הכינוס השנתי של אגודת ישראל באמריקה התמקד בסכנת חלוקת ירושלים, קרוב רחוקים ושנת השמיטה בארץ ישראל. מפגיני נטורי קרתא הפגינו נגד השתתפותו של אורי לופולינסקי

האדמו"ר מנובמינסק. צילום: ארכיון
האדמו"ר מנובמינסק. צילום: ארכיון

ביום ראשון השבוע ננעלה הוועידה הארצית ה-85 של אגודת ישראל באמריקה.

ההתפתחויות הפוליטיות בישראל, וועידת אנאפוליס עמדו במרכז העניינים הוועידה השנתית. למעשה, הדיון המרכזי בכינוס אגודת ישראל השנתי שנפתח במוצאי שבת, הוקדש ל"תשובת עולם התורה, לסיכון שבחלוקת ירושלים".

הנואמים בפני המשתתפים בכינוס, שהתקיים במלון במדינת קונטיקט היו האדמו"ר מנובמינסק, רבי יעקב פרלוב, המכהן כנשיא אגודת ישראל באמריקה, הגאון רבי מתתיהו סלומון, משגיח רוחני בישיבת ליקווד. הנואם אורח מארץ ישראל היה ראש עיריית ירושלים אורי לופולינסקי, שהשתתף בכינוס ונשא דברים, לאחר שהגרי"ש אלישיב העניק לו את הסכמתו לכך.

מחוץ למקום בו התקיים הכינוס, הפגינו אנשי נטורי קרתא, במחאה על תמיכתם של משתתפי הכינוס כביכול במדינת ישראל. הם מחו במיוחד נגד השתתפותו של אורי לופולינסקי בכינוס.

כמאה מפגינים התאספו באיזור המלון, מעט אחרי השעה 10 בערב, וניסו לחסום את דרכי הגישה למלון בו התקיים הכינוס. המשטרה המקומית, שקיבלה דיווח מוקדם על ההפגנה הצפויה, חסמה את דרכם של המפגינים. לא היו עצורים או נפגעים בהפגנה. מהמשטרה נמסר כי נעשה שימוש בכלבי גישוש ובמסוק.

כשעה לאחר מכן, הסתיים הכינוס, ומשתתפיו החלו לעזוב את המקום. ביציאתם, כמה מהם צילמו את המפגינים במצלמות הסלולרי, ואחרים צפרו במכוניותיהם במחאה על חילול ה' שגורמים המפגינים, ואף נשמעו קריאות גנאי כלפיהם.

אורחים מיוחדים שהגיעו מארץ ישראל כדי להשתתף בכינוס היו מר שלום שושנה, חלקאי שומר שמיטה, שחלק עם הקהל את התחושות והתמודדויות של החלקאים שומרי השמיטה בארץ ישראל בשנת השמיטה והרב אברהם לייזרזון, המשתתף בכינוס מידי שנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד