ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ה"מאכער" יהודה אבידן יצא בחוץ

הופעותיו של אבידן, כיועץ לסיעת ש"ס, בישיבות הנהלת הקואליציה עוררו תרעומת רבה בקרב ח"כים, ובש"ס ביקשו ממנו שלא להגיע יותר. כעת פועלים בכנסת להגביל את פעילותם של כל ה"מאכערים"

חשש לניגוד עניינים. יהודה אבידן
חשש לניגוד עניינים. יהודה אבידן

ה"מאכער" והיועץ האסטרטגי יהודה אבידן לא ישתתף עוד בישיבות של הנהלת הקואליציה בכנסת. אבידן הודיע על כך שלשום ליו"ר הקואליציה, ח"כ אלי אפללו מקדימה. זאת בעקבות הפרסום בעיתון 'דה מרקר', לפיו נהג אבידן להשתתף בישיבות של הנהלת הקואליציה, כיועץ לסיעת ש"ס.

לפי העיתון, הופעותיו של אבידן בישיבות של הנהלת הקואליציה עוררו תרעומת רבה בקרב ח"כים. אלה טענו כי יש בכך משום ניגוד עניינים, נוכח העובדה כי אבידן פועל גם עבור גופים כלכליים, כמו תאגיד המחזור. כמו כן, אבידן קיבל אישור כניסה לכנסת כחלק מתוך מכסת האישורים שניתנו לש"ס, ואינו רשום כלוביסט.

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יעקב מרגי, אמר לחברי הנהלת הקואליציה כי אבידן אינו לוביסט, אלא יועץ אסטרטגי, וכי ענייני תאגיד המחזור לא עלו בישיבותיה של הנהלת הקואליציה. עם זאת, לדברי מרגי, לפנים משורת הדין ביקש אבידן שלא להשתתף בישיבות אלה.

אבידן אמר כי הוא מקפיד לא להימצא במצב של חשש לניגוד עניינים.

בתוך כך מדווח 'דה מרקר' כי פעילותם של ה"מאכערים" במשכן הכנסת תוגבל, הם יידרשו לענוד תג שמציין כי הם לוביסטים, יאסר עליהם לגייס ח"כים להצבעות והם יידרשו לחשוף את מי הם מייצגים - כך עולה מהצעת חוק שהגישו הח"כים שלי יחימוביץ וגדעון סער.

חברות רבות, בין השאר בתחומי התקשורת, התחבורה, הבנקים והביטוח, שוכרות בדרך קבע לוביסטים. בכנסת פועלים כמה עשרות לוביסטים, אך רבים מהח"כים אינם יודעים את מי אלה מייצגים. חלק גדול מ"מאכערים" אלה אינם רשומים ברשימת הלוביסטים בכנסת, ונכנסים למשכן על פי הזמנות של ח"כים וסיעות.

יחימוביץ וסער אמרו כי הצעת החוק אמורה לרסן את היקפיה של פעולות הלוביסטים בכנסת, ותחייב אותם בשקיפות מלאה של האינטרסים שבשמם הם פועלים. לדבריהם, הצעת החוק אינה מונעת את עבודתם של הלוביסטים בכנסת, אלא מסדירה אותה ומייצרת את השקיפות הנדרשת לעבודתם.

על פי ההצעה, הלוביסטים יוכלו לפעול רק אם קיבלו היתר לכך מיו"ר הכנסת, ולאחר שמילאו טפסים שבהם רשימות הגופים שהם מייצגים. אם חל שינוי ברשימה, הם יחוייבו להודיע על כך ליו"ר הכנסת. כל הפרטים בעניין יפורסמו באתר האינטרנט של הכנסת.

על ה"מאכערים" יאסר להעניק לחברי הכנסת טובות הנאה. כטובת הנאה ייחשבו, למשל, תשלום בעד ארוחות או הבטחה לתמוך ולסייע ביוזמה אחרת של ח"כ. במשרדי לובינג מגבשים במקביל הצעת חוק אחרת. אחת מהלוביסטיות הגיבה כי היא תומכת לחלוטין בהסדרה של פעילות הלוביסטים. לדבריה, "הגיע הזמן לשים קץ לעבודתם של ה"מאכערים" בכנסת.

קישורים:
דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד