ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הגר"מ שטרנבוך הדליף מכתב חסוי והביך את ה'עדה החרדית'

שישה מחברי בד"צ 'העדה' חתמו על מכתב נגד ועידת 'נצח ישראל', תוך התבססות על מידע מוטעה ושגוי. המכתב החסוי הודלף, והנהלת 'העדה' פתחה בחקירה לגלות את זהות המדליף. למרבה המבוכה התברר שהמדליף הוא לא אחר מאשר הראב"ד

הדליף בכוונה תחילה. הגר"מ שטרנבוך
הדליף בכוונה תחילה. הגר"מ שטרנבוך

מקרה מביך כזה לא התרחש בבד"צ 'העדה החרדית' בירושלים כבר שנים רבות.

לפני כשלושה שבועות התקיימה בוושינגטון הוועידה החמישית שארגן ארגון 'נצח משפחת ישראל', לתיקון פרצות הגיור. בוועידה השתתפו, בין היתר, הרבנים הגאונים הגרב"ד פוברסקי, הגרש"א שטרן, הגרב"מ אזרחי, הגר"מ שפירא, הרבנים הראשיים לישראל, הראשל"צ הגר"ש עמאר והגר"י מצגר, הגר"ש קוק ועוד עשרות רבנים מישראל וארצות הברית. במהלך הדיונים שודרו, בשידור חי מירושלים, דברי ברכתו של הגר"ע יוסף. מי שעומד מאחורי פעילות הארגון ושימש כיו"ר הוועידה הוא מר תום קפלן.

בעקבות הוועידה הגיע הרב שלמה פפנהיים, חבר ועדת הכ"ג ומזקני 'העדה', ולחש באוזני חברי הבד"צ של 'העדה החרדית', כי אנשי הארגון בעצם פועלים לקרב ילדים מנשואי תערובת, ומתכננים "לקבלם גם בבתי ספר יהודיים וחרדים", וכי הם "מתקנים במקום אחד ומקלקלים במקום אחר, וגורמים מכשול חמור".

הרבנים קיבלו גם את המידע המרעיש הבא: "לא סיפרו לרבנים שהשתתפו בכנס על כל פעולות הארגון. כל הרבנים קבלו כרטיס ושהות במלון מפואר. הרבנים נפלו בגלל שוחד. הם מקווים לקבל מהגביר שמממן את כל הארגון הזה מיליונים, אבל הגביר הזה הוא שומר שבת גבולי, נשוי בעצמו לגויה, ופתאום משקיע מיליונים בחומרות של גירות?!"

וכך, כשהם מתבססים על מידע מוטעה ושגוי – הגביר תום קפלן הוא יהודי שומר תורה ומצוות הנשוי ליהודיה כשרה - חתמו שישה מחברי הבד"צ, ובראשם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, על המכתב, בו נאמר:


" בית דין צדק
לכל מקהלות האשכנזים
שע"י "העדה החרדית"
פעיה"ק ירושלם תובב"א
רח' שטראוס 26/א

על קדושת ישראל גוי קדוש

בשבתנו היום כסאות למשפט לדון בענין השמועה שהגיעה אלינו, שפועלים לקרב בני תערובת, שמדין תורה אין להם יחס ואין להם שייכות לאביהם, ועתה קוראים לקרבם ולקבלם גם בבתי ספר יהודיים וחרדים, שהוא אסון וחורבן כפשוטו, ופשוט וברור כי הדבר אסור עפ"י דין תורה.
ומה גם כי עד עתה ידע מי שרצה להתחתן עם נכרית רח"ל כי בכך מתנתק מעם ישראל הוא ודורותיו אחריו, ורבים נרתעו בגין זה מלעשות צעד חמור כזה, ועתה כאשר יותר הדבר יחסר גם גורם מרתיע זה, ועי"ז נשארים בקהל ישראל ובניהם יתקבלו גם במוסדות חרדיים מתוך תקווה שיתגיירו.
ועל כן אנו מזהירים כי דבר זה הוא נגד דעת תורה"ק, שמעולם אין פועלים להרבות גרים, ויש בפעולה זאת לקרב סכנה כנ"ל.

ובזאת פונים אנו גם אל כבוד הרבנים הגאונים יושבי על מדין וראשי ישיבות שליט"א, שלא להשתתף באסיפותיהם דוגמת האסיפה שהתקיימה בארה"ב בשבוע שעעל"ט, ואפי' כוונתם לתיקון בעניני גיור כהלכה, כי מתקנים במקום אחד ומקלקלים במקום אחר, וגורמים מכשול חמור, והמכשלה הזאת תח"י.

ולשומעים יונעם ותבוא אליהם ברכת טוב.

הכו"ח בחרדה על קדושת עם ישראל גוי קדוש, הביד"צ דפעיה"ק ת"ו ה' כסלו תשס"ח לפ"ק"


אבל בכך עוד לא היה די.

המכתב עצמו, שהוגדר באותו שלב ב'עדה' כחסוי, בשל חילוקי דעות בין חברי הבד"צ - הודלף.

ההדלפה 'הקפיצה' את הנהלת העדה החרדית. אלה נקטו באמצעים לא שיגרתיים כדי לגלות את זהות מדליף המכתב.

למרבה המבוכה התברר כי המדליף הוא לא פחות ולא יותר מאשר הראב"ד - הגאון רבי משה שטרנבוך.

ההדלפה נעשתה על ידי הגר"מ שטרנבוך בכוונה תחילה, וזאת בניגוד לדעת הרבנים האחרים, שהבינו כי השמועות שהגיעו אליהם אינן נכונות וכי הכל בבחינת "לא היה ולא נברא", וביקשו למנוע את הביזיון.

ו'העדה החרדית' נבוכה.

קישורים:
צילום המכתב של חברי הבדצ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד