י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתיתיהו הפך לחסיד קרלין

אחרי חב"ד, כוכב הרגיי חובש כעת את כובע החסידות החדשה, אותה גילה כשביקר בבית הכנסת של פינסק קרלין במאה שערים: "אני מרגיש שאני צריך דרך שונה ופחות שיגרתית"

אוהב את הצעקות בתפילה. מתתיהו. צילום: ג'ואיש וויק
אוהב את הצעקות בתפילה. מתתיהו. צילום: ג'ואיש וויק

המרחק בין שכונת קראון הייטס לגרינפוינט, שתי שכונות בברוקלין, אינו רב. אבל ניתן לומר ששדירות האספלט המחברות ביניהם, מהוות גשר לעולמות שונים לגמרי.

מתתיהו מילר, הידוע למעריציו בשמו הפרטי מתיתיהו, ולחבריו הקרובים בכינוי מתיס, עושה את הדרך הזו כמעט בכל יום. הוא רוכב על אופניו מדירתו בקראון הייטס, מקום מושבם של חסידי חב"ד, אותה הוא חולק עם אשתו ושני ילדיו הצעירים, לעליית הגג הקטנה ששכר באיזור התעשיה הישן, שם הוא יכול לשבת בשלווה, להכין ולכתוב את האלבום הבא שלו.

הוא מנהל אורח חיים חרדי לגמרי, בד בבד עם היותו כוכב רגיי בינלאומי.

בראיון מקיף ראשון שהעניק מאז הודיע כי הוא עוזב חסידות חב"ד, אומר מתתיהו ל'ג'ואיש וויק' היוצא לאור בניו יורק: "אני חי בקראוון הייטס, אבל אני מתפלל בבית הכנסת של קרלין בבורו פארק", כאשר הוא מתעורר מספיק מוקדם כדי להגיע בזמן למניין. "אישתי עדיין חסידת חב"ד, אוהבת את הקהילה, וזו הסיבה שאנחנו עדיין גרים בקראון הייטס".

מתיתיהו נכנס לתודעת הקהל לראשונה, עם צאת אלבומו הראשון בשנת 2004. האלבומים הראשונים של מתיתיהו נוצרו בהשפעת היותו מקושר לחסידות חב"ד, ושולבו בהם מוטיבים מבית חסידות חב"ד והרבי מליובאוויטש.

בסוכות האחרון, מתיתיהו שהה בירושלים, והופיע בהופעה לא מתוכננת במועדון בירושלים. אחר כך, בראיון לעיתון 'הארץ' אמר: "יותר אינני משתייך לחב"ד".

"אני דתי רק שמונה שנים, ואני רוצה לחקור את היהדות", הוא מסביר כעת ל'ג'ואיש וויק'. "זה דבר רגיל. זה נראה דבר גדול, אבל זה כל כך פשוט", אומר מתיתהו. "תמיד הייתי אדם פתוח, אינני מפחד משינויים, זו גם הסיבה שאכן חזרתי בתשובה ונעשיתי דתי".

הקשר הראשון של מתיתיהו לדת לחרדים ולחסידות, התחיל כשחזר לניו יורק כסטודנט לאמנות.

הוא התחיל להתפלל, לבש את הטלית הישנה של סבא שלו, לבד על בניין הקולג', עמד וצעק את תפילותיו לאלוקים, ובתקופה זו התקרב לקבוצה חסידית קטנה מירושלים.

בהמשך פגש בשליח חב"ד, והתקרב לחסידות חב"ד, ואף למד בישיבת חב"ד במשך תקופה.

את ישיבת חב"ד עזב בסתיו 2004. הוא פגש תרפיסט חרדי, והם למדו יחד את תורת החסידות. אחר כך התחילו ללמוד את תורת החסידות של ברסלב.

לאחרונה נתגלתה לו גישה שונה לחלוטין לדרך התפילה של החסידים, ולזה הוא התחבר. בביקורו בישראל, הוא ביקר בבית הכנסת של פינסק קרלין במאה שערים, שם תפילת שחרית נמשכת 90 דקות, לעומת תפילה בחצי שעה לה היה רגיל. בבית הכנסת זה, המתפללים מתפללים בקול רם וזועקים בתפילתם, במשך כל התפילה.

מתיתיהו אומר, שהוא מרגיש ש"דרך זו של קרלין מתאימה לי יותר. הדרך של חסידות חב"ד התאימה לי במשך ארבע שנים, אבל כעת אני מרגיש שאני צריך דרך שונה ופחות שיגרתית.

"לא שדרך חסידות חב"ד נחותה", הוא אומר. "אבל אני מתחיל בדרך חדשה שמתאימה לי יותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד