כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מוישה אמר לא לפאר ולרומם את אטיאס

קצר בתקשורת: מסע ההחתמות של גדולי ישראל על מכתב נגד שר התקשורת נכשל, לפי שעה, אבל זה לא מונע מראשי 'הוועד לטוהר המחנה' להכתיב לעיתונות החרדית כיצד עליה להתייחס לשר

האם תמונה זו מפארת ומרוממת את השר? אריאל אטיאס. צילום: אתר בזק
האם תמונה זו מפארת ומרוממת את השר? אריאל אטיאס. צילום: אתר בזק


ביום רביעי שעבר צילצל הטלפון במערכות העיתונים. על הקו היה משה. הוא הציג עצמו כעוזרו של הרב יצחק מאיר ספרונוביץ, ראש 'הוועד לטוהר המחנה'. "מהיום אסור לכם לפאר ולרומם את שר התקשורת אריאל אטיאס, אבל מותר להזכירו בהקשרים פוליטיים", פקד על העורכים.

במערכות העיתונים בדקו שלא מדובר במתחזה. כאשר התברר כי אכן מדובר בעוזרו, כולם התמסרו.

הפקודה שיצאה אל מערכות העיתונים ממשרדו של ספרנוביץ באה לאחר סבב החתמות שקיימו חברי 'הוועד לטוהר המחנה' אצל גדולי ישראל נגד שר התקשורת מש"ס – סבב שלפי שעה נכשל ולא הניב את התוצאה הרצויה, מבחינתם.

עוד יום קודם, יום ג' בשבוע שעבר, לכן יצא העיתון 'יתד נאמן' במתקפה נגד השר (ב'המודיע' היא נכנסה יום אחרי, בגלל "עיכוב טכני"). בעמוד הראשון של הביטאון נכתב: "משרד התקשורת אינו אוכף את החוק האוסר תכנים הרסניים במכשירי תקשורת".

בידיעה עצמה נאמר: "רבנים ואישי חינוך מתריעים, כי משרד התקשורת אינו אוכף את החוק הקיים, האוסר תכנים פסולים במכשירי תקשורת שונים, והם קוראים לשר התקשורת אריאל אטיאס, לעשות את הדברים עליהם הוא מופקד ולממש את הוראות החוק למניעת תכנים הרסניים.

"בניגוד לשרי תקשורת חילוניים מובהקים, כמו ראש הממשלה הנוכחי, אהוד אולמרט ויו"ר הכנסת דהיום, הגב' איציק, פעלו בהנחיות ובתקנות וכן בצעדי חקיקה, כדי למנוע חדירתם של תכנים מסוכנים, דווקא היום משרד התקשורת נמצא במצב של איפוק ועמידה מן הצד, נוכח הסיכונים שעדיין מאיימים".

אבל ב'וועד לטוהר המחנה' לא הסתפקו רק בידיעות לעיתונות. הם ניסחו מכתב נגד השר אטיאס ויצאו למסע החתמונות. הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר חתמו על המכתב.

אולם היה זה דווקא הגר"נ קרליץ, שאחיו של השר אטיאס הוא דיין בבית דינו, שהביא לכך שמסע ההחתמות נכשל. שבוע קודם לכן נפגש עמו שר התקשורת והצליח לשכנעו שלא לחתום על המכתב המתוכנן נגדו.

כך קרה שגם החתמתו של הגראי"ל שטיינמן נכשלה. למרות שהגראי"ל כבר עמד לחתום על המכתב, היה זה שליח שהגיע מביתו של הגר"נ קרליץ שגרם לכך שהגראי"ל התחרט וביטל את כוונתו. גם הגרמ"י לפקוביץ הודיע כי לא יצרף את חתימתו.

בעקבות כך, נגנז – לפי שעה – המכתב.

אולם כישלון זה לא מנע מהרב ספרונוביץ לשגר את הוראתו. מי שמינה עצמו לאחראי על צניעות הציבור ומתנהל כאילו שר התקשורת הוא עובד שלו, הביא לכך שבעיתוני סוף השבוע לא הוזכר כמעט שמו של שר התקשורת – דווקא בשבוע בו הוביל שר התקשורת את מהפכת ניוד המספרים, וזאת לאחר שורת הצלחות נוספות, כמו ההצלחה למנוע חיוב של הצרכנים בהגעה לתא קולי, חיוב חברות התקשורת לחלק כל דקה לשניות ועוד.

אפילו ברשת העיתונים של 'קו עיתונות דתית', שם נזהרים מאוד בכבודו של השר אטיאס ומשתדלים לפאר את פעולותיו (מדוע? רמז: מכרז הרדיו התורני-ספרדי עליו מתמודד מו"ל העיתון) לא הזכירו השבוע את שר התקשורת בכתבה גדולה שפורסמה על ניוד המספרים.

מי שכן הזכיר את "השר המוחרם", היה עיתון 'בקהילה', שדיווח בכותרתו הראשית על הוויכוח של אטיאס עם יו"ר מפלגתו, השר אלי ישי. "הזכרנו אותו בתחום המדיני. מותר להזכירו בהקשרים פוליטיים", אומרים ב'בקהילה'.

אבל לנו נודע כי משה מ'הוועד לטוהר המחנה', לא רווה מכך נחת ואף ראה באזכור זה חריגה מההוראה.

ומדוע יוצאים ראשי 'הוועד לטוהר המחנה' למסע החתמות של גדולי ישראל, ואינם פונים אל מורו ורבו של השר אטיאס, הגר"ע יוסף?

אם היה מדובר בליצמן, הייתם מעיזים להילחם בו בצורה כזו או פונים אל הרבי מגור? שאלנו את אחד הלוחמים נגד ערוצי התועבה והתכנים הבלתי כשרים בטלפונים הסלולאריים.

"קשה להגיע אל הרב עובדיה", אמר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד