י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגראי"ל שטיינמן בהוראה כללית: כל קהילה חייבת שיהיה לה רב ומורה דרך

"בחו"ל החובה היא גדולה יותר, מכיוון שהפרצות שם יותר גדולים", קבע ראש הישיבה, במהלך ביקור של הגאון רבי בונים שרייבר שמונה כרב קהילת חניכי הישיבות בקרית הרצוג

הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר
הגראי"ל שטיינמן. צילום: שוקי לרר

במהלך ביקור שקיים הגר"ב שרייבר, לפני הכתרתו כרב חניכי הישיבות בקריית הרצוג, אצל הגראי"ל שטיינמן, הורה ראש הישיבה הוראה כללית לכל הקהילות: "כל קהילה צריך שיהיה לה רב ומורה דרך, וללא זה אי אפשר להצליח, ויבואו לפרוץ גדרים שגבלו ראשונים". הגראי"ל שטיינמן הוסיף, כי "בחו"ל החובה היא יותר גדולה מכיוון שהפרצות שם יותר גדולים".

מינוייו של הגר"ב שרייבר שם קץ למצב ששרר במהלך השנתיים האחרונות בקהילה המתפתחת, כאשר הקהילה התנהלה בלא שהיה לה מורה דרך העומד בראשה. במהלך התקופה האחרונה העלו מספר אברכים את שמו של הגר"ב שרייבר, הנחשב לתלמיד חכם מופלג ועומד בראש רשת הכוללים עטרת שלמה של הגרש"ב סורוצקין ומקורב להגר"נ קרליץ.

לאחר התייעצות עם הגראי"ל שטיינמן והגר"נ קרליץ יצא המינוי לדרך, וביום חמישי שעבר התקיים מעמד ההכתרה, בו השתתפו רבני שכונת קריית הרצוג.

במעמד נשאו דברים הגר"י שוורץ, רב בקריית הרצוג ודומ"צ בביה"ד של הגר"נ קרליץ, הגרש"ב סורוצקין ראש רשת הכוללים עטרת שלמה, הגר"פ שרייבר רבה של אשדוד ועוד. על כתב ההכתרה חתמו גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"ג אדלשטיין, הגר"נ קרליץ, הגר"ח קנייבסקי, הגר"פ שרייבר והגר"מ גרוס.

בשבוע שעבר עלה הגר"ב שרייבר למעונם של גדולי ישראל כדי לקבל את ברכתם למינוי. באותה הזדמנות אמר הגראי"ל שטיינמן: "הגאון רבי בונים הוא תלמיד חכם בכל מקצועות התורה, וכר איתמחי קמיע ואיתמחי גברא, ומה יש לנו להוסיף אחרי השבחים הגדולים שכתב עליו מרן הגרא"מ שך זצ"ל בהסכמה לספרו".

הגר"נ קרליץ אמר: "זכות גדולה היא לקהילה שר' בונים יעמוד בראשה, מדובר על אחד מהתלמידי חכמים מהיחידים בדור, שיש לו גם את העניין של זכות אבות, אביו הגדול ר' פנחס רב באשדוד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד