ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

'יס' מורידה את הקמפיין האנטי חרדי

מכתב חריף ששיגר חבר מועצת הרשות השנייה, העיתונאי יוסי אליטוב, גרר פניה של מנכ"ל הרשות השנייה לחברת 'יס' בבקשה להסיר את הפרסומת הפוגעת. החברה נעתה והגיבה: לא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות ציבור כלשהו

מתוך הפרסומת של 'יס'
מתוך הפרסומת של 'יס'

'יס', חברת הטלוויזיה בלוויין, החליטה להפסיק את שידורי הפרסומת האנטי חרדית שהעלתה לאוויר לפני כשבוע. ההחלטה של 'יס' התקבלה לאחר שמנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, פנה למנכ"ל החברה בבקשה להוריד את הפרסומת. בקשת סמירה באה לאחר שלרשות השנייה הגיעו תלונות רבות מאנשים שטענו כי צפו בפרסומת ונפגעו.

מה שבעיקר הביא את המנכ"ל לפעול, היה מכתב ששיגר חבר מועצת הרשות השנייה, העיתונאי יוסי אליטוב, ששלח מכתב חריף ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש בו כינה את הפרסומת אנטישמית. "אני בעד חופש ביטוי והומור", אמר אליטוב, "אבל מי שצופה בתשדיר חש בארומה היטלראית. לא מטריד אותי הסטריאוטיפ היהודי שהוצג בה, אלא דווקא העובדה כי רואים בבירור אדם מלהיב את ההמונים ואלה הולכים לשרוף את העיר, כאילו מדובר בחיות אדם.

"אם דבר כזה היה מתפרסם באירופה, היינו מיד מגישים תלונה. מתייחסים אלינו כפי שהתייחסו ליהודים בשנות ה־30 בגרמניה. כשעצמתי את העיניים יכולתי לשמוע את היטלר. יש לי בעיה שמציגים את הציבור החרדי כקבוצה אלימה ומוסתת. היו הרבה מערכונים עלינו, אבל אף אחד לא השתמש בכלים האלה".

הקמפיין מבית משרד הפירסום מקאן אריקסון, שמציג את הטכנולוגיה החדשה של 'יס' - ההיי דפנישן (HDTV) - עלה לאוויר ביום חמישי האחרון ויירד מהמרקעים היום.

בסרטון נראית קבוצה של חרדים כשהיא שרה, רוקדת ונחרדת מהטכנולוגיה החדשה של 'יס' שתאפשר לראות תועבות בדרך ברורה ומתקדמת יותר.

ברשות השנייה היו מרוצים מההחלטה: "אנו מברכים על כך ש'יס' נענתה לפניית מנכ"ל הרשות, לפניות הציבור שהועברו אליה מהרשות ושקלה שיקולים ראויים וציבוריים והורידו את הקמפיין ללא התערבות הרשות".

ב'יס' הגיבו: "החברה נעתרה לבקשתו של מנשה סמירה, אשר נשלחה אליה בכתב היום, בה ביקש ממנה להוריד מהאוויר את קמפיין ה-HDTV לאור הפגיעה ברגשות הציבור החרדי".

בחברה אמרו לעיתונות, כי לא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות ציבור כלשהו, אך למרות זאת קיבלה החברה את פנייתו של מר סמירה והחליטה להיענות לה.

קישורים:
לצפייה בפירסומת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד