י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זקני ראשי הישיבות: חנוכה זה זמן ללמוד. לא 'בין הזמנים'

הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ג אדלשטיין יוצאים במכתב מיוחד לבני הישיבות ואברכי הכוללים נגד התופעה של הפיכת חג החנוכה ל'בין הזמנים' מקוצר

קריאת הקודש של ראשי הישיבות
קריאת הקודש של ראשי הישיבות

ימי חנוכה, ובמיוחד הימים האחרונים של החג, הפכו בשנים האחרונות למעין 'בין הזמנים' מקוצר אצל תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

זקני ראשי הישיבות, שכאבו את ביטול התורה הנגרם בימים אלו, הוציאו בעקבות זאת מכתב, עליו חתומים הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ג אדלשטיין, בו הם פונים לבני הישיבות ואברכי הכוללים: "לבני הישיבות הקדושות ה' עליהם יחיו, איתא בסוטה 'כי נר מצווה ותורה אור, מה אור מגין לעולם אף תורה מגינה לעולם'. על כן ראויים הם ימי החנוכה שנמסרו בהם זדים ביד עוסקי תורתך להתחזק בלימוד התורה ועמלה. ועל בני הישיבות והכוללים להתחזק ביתר שאת בסדרי הלימוד בימי החנוכה. וח"ו שיהיו הימים המסוגלים האלו לרפיון והתרחקות מלימוד התורה"ק. וכמו שכבר כתב השל"ה שהימים האלה ראויים ביותר להתמדת התורה מבשאר הימים. וזכות התורה תעמוד לנו למגן ומושיע".

הגרמ"י ליפקוביץ הוסיף בכתב ידו כי החיזוק בלימוד התורה הוא הזכות לעמוד במלחמה כנגד האויבים הסובבים אותנו. בדבריו הוא מצטט את דברי הגמ' "אמר רבי יהושע בן לוי עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים מי גרם לרגלנו שיעמדו במלחמה, שערי ירושלים שהיו עוסקים בתורה".

בקשתם של ראשי הישיבות עוררה הדים רבים. בכמה ישיבות קטנות ברחבי הארץ נקטו יוזמה וביטלו את הבין הזמנים המקוצר של ימי החנוכה, וקבעו סדרים מיוחדים על לימוד הלכות חנוכה במסכת שבת. במסגרת יוזמה זו, בסוף חנוכה יערך על הלכות אלו מבחן, ויחולקו מילגות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד