י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"הצרכן החרדי מקבל את המוצר הטוב ביותר מהמקום הטוב ביותר בעולם"

שרה גל, עורכת מדור 'על הכלכלה' ב'בקהילה', משוחחת עם שלום חיים, מנכ"ל חברת 'טעמן', על ההבדלים בין מוצרי החברה למוצרי המתחרים

"לדאוג למגזר החרדי". חיים שלום
"לדאוג למגזר החרדי". חיים שלום

לאחרונה יצאתם בקמפיין אותו מוביל הסלוגן 'טעמן זה מצוין'. מהי חברת 'טעמן' ומה המיוחד בה?

"טעמן הוקמה עבור הציבור החרדי, ובדרך הזו היא ממשיכה עד עצם היום הזה. תחילתה של החברה בחברת שיווק, שעסקה בשיווק מוצרים שונים, והדבר היה מצוין לתקופה בה שלטו בשוק המכולות הקטנות והשכונתיות.

"עם תחילתה של פריצת הדרך בדמות הצרכניות הגדולות, זיהינו צורך של הלקוח החרדי במגוון גדול יותר של מוצרים, והחלטנו להרים את הכפפה. כיום אנו מובילים שוק של 18 קטגוריות ושל למעלה מ-500 מוצרים, כולם מותאמים לצרכן החרדי. בניגוד לחברות השונות איננו עוסקים בשיווק למגזר הכללי, אנו מתמקדים בשיווק לאוכלוסייה החרדית ביישובים השונים: קרית צאנז בנתניה, מודיעין עילית, ביתר, בני ברק, ירושלים ועוד ועוד ריכוזי אוכלוסייה חרדית".

במה שונה 'טעמן' משאר החברות?

"מפעלי טעמן נמצאים באזור התעשייה במעלה אדומים, אולם בעצם נמצאים בעולם כולו. הרעיון העומד מאחורי טעמן הוא איתור מפעלים ברחבי העולם וייצור עצמי הנעשה במסגרתן. כאשר אנו רוצים לייצר קורנפלקס נעשה זאת בארגנטינה, שם המרכז הגדול ביותר לגידול התירס, את השוקולד נייצר בשוויץ, מעצמת השוקולד, את השמן בספרד וכך הלאה. איננו מחויבים למפעל כזה או אחר, ובראש מעיינינו נמצאת מציאת המקום הטוב ביותר מבחינת איכות.

"התהליך לבחירת מפעל מתאים יכול להימשך גם 8-9 חודשים למוצר. הוא יתחיל עם שליחת הטכנולוג שלנו למקום, לבדוק את האיכויות, אחר כך נבדוק את נושא הכשרות והאם אין דברים שעלולים להפריע לייצור כשר כמו קיטור משותף ועוד, ורק בסופו של דבר נשלח משגיח מטעם הבד"ץ, ההכשר המלווה את כל המוצרים של טעמן. כך יקבל הצרכן החרדי את המוצר הטוב ביותר מהמקום הטוב ביותר בעולם, המוצרים שלנו מוקפדים במיוחד בכל הקשור באיכות ואם נקח כמה דוגמאות: תכולת מוצרי הקקאו בשוקולד שלנו היא 52 אחוזים לעומת 40 אחוז אצל המתחרים שלנו, המחיות שלנו אינן מכילות עמילן, קופסאות שימורי האננס שלנו כוללות מי אננס ולא סירופים שונים".

המגוון של מוצרי 'טעמן' בולט במיוחד בחג הפסח, כאשר קשה לפספס את המוצרים הללו על המדף.

"פסח הוא אחד החגים בהם אנו מוסיפים מגוון של מוצרים. זה נובע, כפי שציינתי, מהקו המוביל אותנו: לדאוג למגזר החרדי. מצאנו שבפסח המגוון הקיים על המדפים אינו עונה על דרישות הצרכנים, ואנו עושים מאמצים עילאיים כדי להגדיל את המגוון. יחד עם זה בקטלוג שלנו תמצאי מגוון עצום של מוצרים גם לכל השנה. שמנים, מחיות, געפילטע פיש, שוקולד, ממתקים, פסטות ועוד ועוד".

העובדה שמדובר במוצרים מיובאים אינה גוררת מחירים גבוהים?

"טעמן מתגאה במחירים הנוחים אותם היא מציעה ללקוח החרדי, כאשר זה מצטרף אל האיכות הגבוהה של המוצרים ושל הכשרות. זו הסיבה שבשלה פרצנו קדימה רק לאחר התרחבותו של השוק החרדי בכל הקשור לצרכניות הגדולות. כאשר אתה קונה כמות קטנה של סחורה, המחיר אותו אתה משלם לייצור עצמי וכשר הוא גבוה ביותר, אך כאשר אתה קונה פס ייצור של שבוע ימים ומעלה, אתה מקבל מחיר נמוך במיוחד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד