ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לבייב ובוימלגרין מתחרים: מי יקים ראשון מגדל יוקרה במתחם סומייל בת"א

לבייב מתכנן להקים מגדל יוקרה ראשון בחלק הדרומי של מתחם סומייל, אבל ידידו לשעבר ר' שייע בוימלגרין נושף בערפו: מתכנן להקדימו בפינוי הפולשים במקום ולבנות בחלק הצפוני של המתחם מגדל של 45 קומות. אפריקה ישראל: "יש לנו לפנות רק משפחה אחת ובית כנסת. זה יחסית קל"

אחד מדרום, אחד מצפון. לבייב ובוימלגרין. צילום: COL
אחד מדרום, אחד מצפון. לבייב ובוימלגרין. צילום: COL

עוד לא תמו חגיגות בחברת 'אפריקה ישראל' של ר' לוי לבייב, שהודיע בשבוע שכבר על רכישת מחצית הקרקע בחלק הדרומי של מתחם סומייל בתל אביב, וכבר נושף בעורפו ידידו לשעבר ר' שייע בוימלגרין: חברת אזורים שבבעלותו מנהלת משא ומתן לרכישת החלק הצפוני של המתחם ולפינויו.

אתר TheMarker מדווח, כי בוימלגרין עקב אחרי ההתקדמות של אפריקה ישראל ברכישת חלקו הדרומי של המתחם המבוקש, והוא החליט ללכת על החלק הצפוני, ולהקים בו מגדל של 45 קומות ו-180 דירות, מתוך רצון להקדים את לבייב בתחרות לבניית מגדל היוקרה הראשון בסומייל.

מתחם סומייל נמצא בין הרחובות ארלוזרוב (דרום), ז'בוטינסקי (צפון), אבן גבירול (מערב) ובן סרוק (מזרח). מדובר במתחם הנמצא בלב תל אביב, אליו פלשו לפני עשרות שנים משפחות רבות.

בוימלגרין גם הלך בדרך שונה מזו של לבייב, שרכש את הקרקע. הוא הפנים את הבעיות הגדולות במתחם - ריבוי בעלי קרקעות ועשרות משפחות פולשות שגרות במתחם מזה עשרות שנים, והחליט שלא לרכוש את הקרקע, אלא לנהל מגעים עם הפולשים.

החברה הגיעה להסכם עם דיירי השכונה, שמבטיח לה זכות ראשונים לבנות על המתחם, וזאת בתמורה לפיצוי בהיקף שטרם נחשף. בכיר בחברת אזורים אישר את הדברים ל- TheMarker.

ההערכה היא, כי אם יצליח בוימלגרין בהתנהלותו, הוא יוכל להקדים את לבייב בבנייה. זאת משום שאפריקה ישראל, שרכשה את החלק הדרומי של המתחם, לא הביאה בחשבון את פינוי הפולשים.

יורם קרן, מנכ"ל אפריקה מגורים, מסר לעומת זאת: "התוכנית בניין עיר (תב"ע) מופקדת בוועדה המקומית ואחרי שתאושר יהיה אפשר להגיש תוכניות להיתר בנייה, וזה הזמן שלנו ביחד עם העירייה לטפל בפינויים. אני מניח שהעירייה תתאמץ מאוד כדי לבנות את האזור הזה. לפי התב"ע כל בעל קרקע צריך לפנות את היושבים בחלקה שלו. אצלנו זה יחסית קל כי יש לנו משפחה אחת ובית כנסת".

קישורים:
דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד