י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יזם הייטק: ריבוי תלמידי הישיבות - "גידול סרטני שדורש כריתה"

יזם ההיי-טק זוהר זיסאפל אמר בפאנל של וועידת ישראל לעסקים של עיתון 'גלובס', על הגידול במספר תלמידי הישיבות: "אנו בתהליך שהתפתח לגידול סרטני ודורש כריתה. צריך לחזור להסדר המקורי, לשים מכסה של כמה עשרות מצטיינים כעתודה לרבנים"

בחורי ישיבה במהלך לימוד תורה. צילום: בקהילה
בחורי ישיבה במהלך לימוד תורה. צילום: בקהילה

פאנל בנושא "שחיקת הון - ההון האנושי המבוזבז של ישראל", שנערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים שמקיים העיתון הכלכלי "גלובס" בתל-אביב, הפך לזירת התקפה חריפה נגד תלמידי הישיבות הקדושות.

היה זה כאשר יזם ההיי-טק, זוהר זיסאפל, מבעלי קבוצת רד, שהיה אחד הדוברים בפאנל התייחס לנושא תלמידי הישיבות: "ההסכמים עם בן גוריון והחרדים להתרכז בלימודים, היו כשבן גוריון ראה לנגד עיניו רק כמה עשרות תלמידי ישיבה. אנחנו בתהליך שהתפתח לגידול סרטני ודורש כריתה שלא יהפוך לממאיר. צריך לחזור להסדר המקורי, לשים מכסה של כמה עשרות מצטיינים (שתורתם אומנותם) וזה באמת מה שהעולם הדתי צריך כעתודה לרבנים.

"הדבר השני שצריך לעשות הוא לדרוש מכל בתי הספר ללמד את תוכנית הליבה, שכוללת מתמטיקה ואנגלית. רק מעטים יצליחו בגיל 20 עם חשבון של גמרא להכנס לעולם האקדמי, לא רק למחשבים, אלא גם למקצועות אחרים".

אין זו הפעם הראשונה שזיספל תוקף את החרדים. לפני חמש שנים, לקראת הכנסת ספר תורה חדש לבית הכנסת בחברת רד, ניצל זיסאפל את האירוע כדי להביע את דעתו על יחסי דתיים-חילוניים. "יש לי כבוד עמוק לדת ולמסורת ואני יהודי גאה", אמר אז זיסאפל, והוסיף מיד: "אבל במקביל יש לי בוז עמוק לחרדים שאינם משרתים בצבא ולפוליטיקאים שלא עושים כלום בעניין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד