י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל חריגת בנייה: בית המשפט סגר צרכנייה והטיל עונש מאסר

בית המשפט החליט להילחם בבנייה הפיראטית בעיר לוד. אבל במקום להעניש את הערבים הבונים מגדלים וטירות בקצב חסר תקדים, הוא סגר צרכנייה בבעלות חרדית והטיל על הבעלים עונש מאסר בפועל, בגלל חריגת בנייה. התושבים יצאו להפגין, והמחאה הועילה: החנות נפתחה מחדש

החנות סגורה. צילום: שטורעם.נט
החנות סגורה. צילום: שטורעם.נט

בית המשפט החליט להילחם בבנייה הפיראטית בעיר לוד, אבל הוא עשה זאת דווקא נגד יהודי, ולא נגד הבנייה הערבית חסרת התקדים: שופט בית המשפט 'השלום' ברמלה הורה על סגירת צרכניית 'מוטי מרקט' בשיכון חב"ד בלוד, והטיל עונש של עשרה חודשי מאסר בפועל על בעלי המכולת, ר' מוטי ליפסקר - זאת בשל חריגות בנייה. השופט לא התחשב באישור הזמני שניתן ממהנדס עיריית לוד, המאפשר להפעיל את המכולת עד לפיתרון הבעיה.

הלקוחות הקבועים שהגיעו הבוקר (ב) אל הצרכנייה לרכוש מוצרים נתקלו במודעות כי החנות סגורה בצו בית המשפט.

על החלטת בית המשפט להטיל מאסר בפועל, הוגש ערעור.

תושבי השכונה, הרגילים לרכוש בחנות בהקפה, זועמים על ההחלטה. רבים מהם יצאו להפגין בלשכת ראש העיר. התושבים הזועמים נכנסו ומתעמתו עם הפקידים במקום, בדרישה לקבל תשובות ברורות על האפלייה הקשה. ראש העיר אילן הררי יצא אל התושבים כדי להרגיעם, אך גם הוא נתקל בדרישות חד משמעיות של התושבים לפתור במהירות את הבעיה.

תושבי השכונה טענו כי החלטת בית המשפט מעוררת תחושת אפלייה קשה. "בכל רחבי העיר לוד יש בנייה לא חוקית של תושבים ערבים במימדי ענק. הם בונים פה מגדלים וטירות בלי אישור בנייה. מיצוי הדין דווקא עם תושב השכונה הוא פשוט אפלייה שזועקת לשמיים".

בעקבות ההפגנה שהתקיימה בעיריית לוד הורה ראש העיר, מר אילן הררי, להאריך את רשיון החנות בשמונה חודשים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד