י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

את מי מרגיזים חניכי 'עזרא' בבני ברק?

עיריית בני ברק הצהירה כי לא תאפשר קיום אירועים ברחבת העירייה, אך כאשר מדובר באירועים של "עזרא" הדין שונה: חניכי התנועה צועדים יחדיו, בנים ובנות, ומקיימים אירועים ברחבה. תושבים המתגוררים בסמוך זועמים: נזק רוחני

תנועת 'עזרא' צועדת בבני ברק
תנועת 'עזרא' צועדת בבני ברק

רק לפני כשלושה חודשים הודיעה עיריית בני ברק כי לא תסייע לארגון שמחות בית השואבה שיתקיימו בחוצות העיר, ומנעה קיום אירוע של 'הקפות שניות' ברחבת העירייה, לאור הוראת הרבנים כי אין לערוך אירועים תחת כיפת השמים. העירייה אף הצהירה כי לא תאפשר ברחבת העירייה קיום אירועים שכאלה.

אך כנראה שכאשר מדובר בתנועת הנוער "עזרא" הדין שונה.

תנועת 'עזרא' מקיימת בעיר תהלוכות, בהן צועדים יחדיו בנים ובנות, בלווי לפידים ותופים. לצורך כך אף סוגרת המשטרה כבישים ועורקי תנועה ראשיים בעיר. תושבים המתגוררים סמוך לבניין העירייה, שם מקיימת התנועה אירועים בתום הצעדה, מחו על קיום אירועים אלה, שלדבריהם גורמים נזק רוחני, אך בעירייה טענו כי מדובר בתהלוכה מסורתית.

התושבים טוענים, כי בעבר אולי התאפשר לקיים אירועים מסוג זה ברחבת העירייה משום שתושבי האזור היו חילונים ודתיים. אך כעת, כאשר רוב התושבים הינם חרדים על העירייה לבטל את התהלוכה. לדבריהם, רחבת עיריית בני ברק אינה גן אירועים או אולם שמחות - בפרט לא לאחר האיסור שהוציאו הרבנים.

כבר לפני חודש, בעת קיום האירוע הקודם של תנועת 'עזרא', פנו מספר גורמים אל ראש עיריית בני ברק, ישכר פרנקנטהל, בבקשה לבטל אירועים אלו לאלתר ולמצוא עבורם מיקום אחר. אולם להפתעת גורמים אלה שוב צעדו חניכי התנועה ברחובות בני ברק באין מפריע, אם לא סופרים קבוצת אברכים שמחו במקום.

קישורים:
לתמונות נוספות: פורום בני ברק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד