י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ליצמן: "גידול סרטני? תלמידי הישיבות הם ברכה למשק הישראלי!"

ח"כ יעקב ליצמן בתגובה להשתלחות האנטישמית וחסרת הרסן של יזם ההיי-טק זוהר זיסאפל: "תלמידי הישיבות הם המגן בכל החזיתות מולן עומדת מדינת ישראל"

מקווה שזיספאל יחזור בו. ח"כ יעקב ליצמן
מקווה שזיספאל יחזור בו. ח"כ יעקב ליצמן


הדברים החריפים שהשמיע יזם הייטק זהר זיסאפל, בוועידת ישראל לעסקים שהתכנסה בתל-אביב, היוו הזדמנות טובה לח"כ יעקב ליצמן לשחרר הודעה לעיתונות. הפעם, לשם שינוי, ההודעה אינה תוקפת את סיעת ש"ס, אלא מתייחסת לדברים שנאמרו בוועידה: "התייחסות לדברי הבלע הללו הינה מיותרת", נאמר בהודעה. "איש אינו חולק על כך שהעולם היהודי כולו נשען על תופשי התורה הממיתים עצמם באוהלה. זכות קיומו של העם היהודי בתחומי מדינת ישראל נשענת אך ורק על הבטחת בורא העולם ליהודים את הארץ, דווקא בעודם שומרי ועוסקי תורתו. תלמידי הישיבות הם המגן מול כל החזיתות בעוינות, מולן עומדת מדינת ישראל".

לדברי ליצמן, גם מבחינה כלכלית פשוטה, זיספאל טועה: "תלמידי הישיבות גדלים אזרחים הגונים וישרים, נעדרי צורך בהפעלת משטרה או יחידות חקירות נגד עבריינים ופושעים, משלמי ביטוח לאומי ומיסים כדין".

ח"כ ליצמן מזכיר כי עשרות תלמידי ישיבות שבגרו, הפכו לאנשי עסקים מצליחים, דווקא עם ההכשרה התלמודית אותה מכנה זיספאל בזלזול ובחוצפה כ'חשבון של גמרא'.

בהתייחס לדברי זיספל שאמר, כי "במשך השנים, נוכח פעילותם של עסקנים חרדים ומנהיגים גמישים מדי - ההסדר גדל ומקיף כיום קרוב לעשרת אלפים תלמידים מדי שנה שלומדים, אך לא בצורה רצינית, או לא לומדים כלל" - הגיב ח"כ ליצמן בשאט נפש, ואמר כי "כל מבקר בהיכלי הישיבות, ולו הזעירות ביותר, עומד נפעם מול העיסוק המתמיד בלימוד התורה הממלא את יומם של תלמידי הישיבות מגיל צעיר, ומלווה את רובם עד זקנה ושיבה בערגה".

ח"כ ליצמן הביע תקווה כי זיספאל יחזור בו מאמירותיו, כמו גם מהאשמותיו החריפות וחסרות הבסיס נגד פוליטיקאים ישרי דרך ולב, המעריכים את הציבור החרדי ומעשיו.

קישורים:
יזם הייטק: ריבוי תלמידי הישיבות - "גידול סרטני שדורש כריתה"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד