כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שב"ס חוייב לפצות אסיר ב-4,000 ש"ח כי לא סיפק לו אוכל כשר למהדרין

האסיר טען בבית המשפט כי למרות היותו חרדי ואושרה בקשתו לקבל מזון "מהדרין", הוא לא קיבל זאת בבית המעצר ולא בבית הכלא. השופטת אמדה את הפיצוי בסך 4,000 שקל, בגין הסבל הנפשי וההוצאות שהיו כרוכות ברכישת אוכל כשר למהדרין

"בשב"ס אכן לא נהגו כלפי התובע באופן סביר". בית כלא
"בשב"ס אכן לא נהגו כלפי התובע באופן סביר". בית כלא

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את שירות בתי הסוהר (שב"ס) לשלם פיצוי בסך 4,000 שקל לאסיר מרדכי יהודאי, בגין תנאי המאסר והיחס שקיבל בבית המעצר ובבית הסוהר.

לפי אתר 'גלובס', יהודאי נידון ל-5 חודשי מאסר, והתייצב בתחנת מגרש הרוסים לשם ריצוי עונשו. לטענתו, למרות שכבר באותו יום הועבר לשב"ס, הוא נשאר בבית המעצר במגרש הרוסים 4 ימים, משם הועבר לבית המעצר ניצן, בו שהה 9 ימים, ורק לאחר מכן הועבר לכלא מעשיהו.

עוד טען, כי למרות שלפי התקנות בתא צריך להיות "חלון שיאפשר אוורור מן החוץ" או אמצעי אוורור חלופי, הרי שאלה לא היו במגרש הרוסים. בנוסף, למרות שהוא חרדי ואושרה בקשתו לקבל מזון "מהדרין", הוא לא קיבל זאת בבית המעצר ניצן. טענה דומה באשר לכשרות המזון העלה יהודאי בקשר לכלא מעשיהו.

השופטת עירית כהן קיבלה חלק מטענותיו. "בשב"ס אכן לא נהגו כלפי התובע באופן סביר במספר נושאים, כולל תנאי המעצר בימים הראשונים בבית המעצר במגרש הרוסים, אי-קבלת אוכל כשר למהדרין בבית המעצר 'ניצן', החלונות השבורים והמקקים בבית הסוהר מעשיהו, וכך גם השהייה עם אסירים מעשנים וחוסר טיפול רפואי מתאים", ציינה.

השופטת כהן אמדה את הפיצוי בסך 4,000 שקל, בגין הסבל הנפשי ושלילת הנוחות הגופנים, כמו גם ההוצאות שהיו כרוכות ברכישת אוכל כשר למהדרין.

קישורים:
מקור הידיעה: גלובס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד