כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

"הנוסח של מודעת ה'בעד' נועד להילחם בתופעה הקלוקלת של הפשקווילים"

שרה גל, עורכת מדור 'על הכלכלה' בעיתון 'בקהילה', משוחחת עם יקי רייסנר, מנכ"ל חברת 'רייסדור', על המודעות המשמיצות שפורסמו נגד החברה ועל מודעת התמיכה חסרת-התקדים של גדולי התורה

"ככל שחולפים הימים אני קולט עד כמה מדובר בצעד נדיר". יקי רייסנר
"ככל שחולפים הימים אני קולט עד כמה מדובר בצעד נדיר". יקי רייסנר

* אך בקושי נדמו הדיו של הסיפור האחרון, אליו הוטלה חברת 'רייסדור' שלא ברצונה, לאחר שגורמים אינטרסנטיים ניסו לטעון כי שטחי המסחר בשכונה יפגעו באופייה. חלף זמן מספיק בכדי שתוכל לסכם אותה מתוך מבט לאחור?

"אני סבור שככל שחולפים הימים, כך אני מעמיק לקלוט מה בעצם אירע כאן. מאז החלה רייסדור לשווק את הדירות בפרויקט היוקרתי 'מרום שיר', היינו עדים לגורמים אינטרסנטים, כאלו ואחרים, שניסו לתקוע מקלות בגלגלים. מודעות בגנות השכונה החדשה או בגנות החברה הבונה הפכו לחלק מחיי היום יום שלנו עד כי נעשו אצלי כחלק מן השגרה וכדבר שאין מתייחסים אליו.

"לפני כשנה נכנסנו אל רבני העיר שליט"א והצגנו בפניהם את הכוונות ואת התוכניות שלנו, לפני כחודשיים נכנסתי אל רב העיר, הרב משה לנדא שליט"א, כאשר בפגישה אף הבאתי אתי את החוזים החתומים בינינו לבין שוכרי החנויות. רב העיר הביע את שביעות רצונו מכך שקיימנו בפועל את כל מה שהבטחנו לרבנים כבר לפני כשנה.

"משא השיסוי נגדנו הגיע לשיאו באחד מימי השישי כאשר קמתי מוקדם בבוקר וראיתי את העיר מכוסה במודעות, הפעם כשהן חתומות בידי רבנים שונים. את ההלם שאחז בי אני מתקשה לשכוח. לנו, שעשינו מאמצים כה מרובים להתאים את רוח השכונה ואת איכות התושבים כך שיהיו על פי הוראות הרבנים, זה לא הגיע".

* קוראי העיתונות החרדית מתקשים לזכור מכתב גיבוי כה חד משמעי כפי שפורסם לגבי רייסדור ועליך באופן אישי, זו ממש תעודת יושר.

"אכן. אני סבור שהרבנים הבינו עד כמה הכאיבו לנו גורמים אינטרסנטיים ופגעו בנו על לא עוול בכפנו, ולכן עשו מאמץ עילאי כדי לתקן זאת. אני מקבל בימים האחרונים המון טלפונים של אנשים, המביעים התפעלות מכך שרבנים, שמעולם לא חתומים על מכתב כה נחרץ של בעד, יצאו בעדנו באופן כה גורף. ומעבר לכך, הרי לא מדובר רק בחיזוק האמינות של החברה, יש בדברים שכתבו גם הבעת אימון אישי בי כעומד בראש החברה, כאשר הדברים כתובים בלשון העם וכאילו אומרים 'תסמכו עליהם'. 'באנו להגיד לאדם ישרו', פתחו ואמרו, והדברים מדברים בעד עצמם. ככל שחולפים הימים אני קולט עד כמה מדובר בצעד נדיר".

* אתה יכול לנתח מה גרם לטון הנחרץ בו נכתבו הדברים?

"אני סבור שמלבד הבעת האימון, אותה רצו הרבנים להעביר לציבור, מדובר בתיקון עוול . אני לא מבין איך קרה הדבר, ואחרי שחברה מתאמת את כל מהלכיה עם רבנים, בבוקר בהיר אחד היא עומדת מול מודעות משמיצות. איך אפשר להתיר תופעה כזו?! איך ייתכן שיזם משקיע מיליוני דולרים ובחוסר אחריות שכזו יכולים להוביל את הפרויקט כולו לטמיון?

"אגב, חלק מהמודעות היו כאלו שכוונו בשעתן לפרויקט אחר של קניון, כאשר הדברים הכתובים בהן יוצאים מהקשרם. ברור, שהאנשים שהחתימו רבנים על מכתב, עשו זאת תוך כדי שהם מטעים אותם במידע בלתי נכון. איש לא פנה אלי ולא שאל האם הדברים נכונים. הייתכן כדבר הזה?! לא יכול להיות שכל מי שירצה לעשות עסקים בתוך המגזר החרדי יסבול מאינטרסים של גורמים כאלו ואחרים. אני סבור שהנוסח החד משמעי של מודעת ה'בעד' נועד להילחם בתופעה הקלוקלת של מודעות ופשקווילים, מעין אמירה של 'היה לא תהיה'".

* עם הפנים קדימה, להערכתך הסיפור היטיב עם נתוני המכירה של החברה? אילו הייתה חברה הנסחרת בבורסה, המניה, שמן הסתם הייתה צונחת בשישי בבוקר עם פרסום מודעות הנגד, הייתה מזנקת כעת ובגדול?

"אני מעריך שהבעת האימון חסרת התקדים לה זכתה החברה עשתה את שלה ותעשה את שלה. מלבד זה אני סבור שהתיקון שנעשה חשוב גם לעסקים אחרים, כאשר אנשים ינהגו בעתיד ביתר זהירות ובפרט בכל הנוגע לדיני ממונות.

"מתוך 150 הדירות שבפרויקט נמכרו עד כה מעל 50 אחוזים, ואנו רק בהתחלה. יחד עם זה מה שחשוב לי הוא לא רק המשך המכירה, אלא גם התחושה הטובה של הדיירים שכבר קנו אצלנו דירה. שיידעו שהם עומדים לגור במקום טוב, עם שכנים טובים ועם התנהלות שהיא בדיוק כפי שהבטחנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד