ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חרדים תובעים תביעה ייצוגית חברה בעלת שיטת שיווק רב שכבתי

כמאה חרדים הצטרפו לתביעה נגד חברה, שלטענתם ניזוקו ממנה כלכלית. בסך הכל, מאות חרדים מאוכזבים מהחברה והתנהלותה. משפטים קודמים חייבו את החברה בתשלום ללקוחות. התביעה הייצוגית עומדת נכון לעכשיו על שני מיליון ש"ח

חרדים תובעים תביעה ייצוגית חברה בעלת שיטת שיווק רב שכבתי
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

האם יום קבורתה של שיטת הפירמידה הולך ומתקרב?

בעוד מספר חודשים יחל משפט נגד חברת 'ספרינג סופט', כאשר התביעה הייצוגית עומדת נכון לעכשיו על שני מיליון ש"ח. לדברי התובעים הוגשו בעבר תביעות דומות, אם כי לא בסדר גודל ובהיקף דומה.

תחילתו של הסיפור בטלפונים לבתיהם של אזרחים תמימים, תוך ניסיון לשכנע אותם להגיע לערב הסברה, במהלכו תועלה בפניהם הצעה טובה, שתוכל להביא להם בעתיד לפרנסה ברווח.

יוסף, מי שמארגן את קבוצת התובעים, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הפעם מדובר בקבוצה מהמגזר החרדי וכי האנשים, שהגיעו לתוכנית ההסברה עשו זאת מתוך רצון לשמוע ולבדוק ברצינות את ההצעה ה'עסקית'. "כאשר הגיעו, החלו אנשי השיווק המיומנים של החברה לשכנע אותם בדרכים בלתי חוקיות להצטרף אל מערך אנשי השיווק, תוך שהם מסבירים להם כי בהשקעה קטנה יוכלו לארגן לעצמם פרנסה טובה לעתיד. וכך פיתו עשרות אנשים להיפרד מסכום של כ-16,000 שקלים לטובת מטהר מים, שטיב פעולתו אינו ברור, תוך שהם מקווים לשווק את המכשיר הלאה ולהתחיל לראות רווחים".

עם חלוף הימים התברר כי לא רק שלא מדובר באמצעי לפרנסה, אלא שגם הכסף שהושקע במכשיר ירד לטמיון.

עוד ועוד מאוכזבים הצטרפו אל הרשימה הגדולה, עכשיו הם מצפים לבית המשפט, שיוציא את הצדק לאור וישיב להם את כספם.

מי שמייצג את התובעים הוא עו"ד משה שפירא מבני-ברק. הרב שמשון אייזנברגר, מוהל ידוע מבני-ברק, הוא אחד הפעילים הגדולים בנושא, כבר למעלה משנה.

התובעים תולים תקוות רבות במשפט הצפוי, שכן תקדימי העבר מלמדים כי בית המשפט נוטה לקבל תביעות מן הסוג הזה ולצוות על החזר הכספים ללקוחות.

בבסיס התביעה עומדת הטענה כי החברה פעלה בשיטת ה'פירמידה', שיטת שיווק שאינה חוקית והמחייבת את מי שפועל בה, להחזיר את הכספים ללקוחות שרכשו מוצרים בשיטה זו, באם הם רק דורשים זאת.

משמעותה של פירמידה היא, התניית שיווק ברכישת מוצר. כלומר, אם חברה אומרת למשווק כי עליו לרכוש מכשיר על מנת להיפך למשווק, הרי היא מתנהגת כפירמידה.

רבות נכתב בעבר על נזקיה של שיטת השיווק הרב שכבתי, זו הגורמת להמון אנשים להוציא כסף מיותר על רכישת מוצרים, להם הם אינם כלל זקוקים, בוודאי לא במחיר הגבוה שבו הם נקנים. ובכל זאת, הלקח אינו נלמד ואנשים שבים ונופלים אל אותו פח פעם אחר פעם.

מעבר להשבת כספם של מי שנלכדו בזרועות השיטה, התקווה הגדולה היא שפסק בית המשפט יהיה מרתיע דיו כדי למנוע אחת ולתמיד מחברות מן הסוג הזה לפתות אנשים תמימים. השאלה הגדולה היא כמה רווחים הן עשו על גבן של לקוחותיהן, והאם יהא הסכום שיוטל עליהן לשלם גבוה דיו, או שמא עדיין יישארו בכיסן די מזומנים כדי לצחוק כל הדרך מבית המשפט אל הבנק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד