כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הופחת עונשו של ישי שליסל, שהורשע בדקירת משתתפים במצעד התועבה

בית המשפט העליון קיבל חלקית את ערעורו של שליסל ופסק לו עשר שנות מאסר, במקום 12 שנים שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי

לא פעל מתוך מודעות אישית למעשיו. ישי שליסל
לא פעל מתוך מודעות אישית למעשיו. ישי שליסל

בית המשפט העליון החליט היום (ג) להפחית בשנתיים את עונשו של ישי שליסל, שהורשע בניסיון לרצח ובדקירה של שלושה בני אדם במצעד התועבה שהתקיים לפני שנתיים בירושלים.

עורכי דינו של שליסל טענו בדיון שהתקיים אתמול, כי שליסל לא פעל מתוך מודעות אישית למעשיו, כי אם בצורה אוטומטית. לדבריהם, אם היה רוצה לרצוח צועדים, היה ממשיך לדקור. עוד טענו עורכי הדין, כי שליסל לא הוציא את הסכין מהאריזה בה היה עטוף.

נציגת המדינה, שהגישה את כתב האישום נגד שליסל טענה, לעומת זאת, כי שליסל עשה את המעשה מתוך מודעות, וכי מעשהו היה ניסיון פגיעה מסוכן בדמוקרטיה הישראלית.

השופטים נאור, רובינשטיין ואלון החליטו היום לקבל חלקית את ערעורו של שליסל ופסקו לו עשר שנים במקום 12 שנים שנגזרו עליו קודם לכן בבית המשפט המחוזי.

בגזר דינו של שליסל, כתב בית המשפט המחוזי, כי הוא "גילה פנאטיות יתרה, אשר גמר אומר בליבו לא להניח לתהלוכה להסתיים בשלום ויהי מה. לא נחה בליבו סבלנות כלשהי, ולו מינימאלית, כלפי המשתתפים בתהלוכה שכן השקפת עולמו דחתה כל פשרה. הנאשם היה נכון, מתוך מודעות מוחלטת, לשלם מחיר אישי כבד על מעשיו ומתוך אלה עשה את אשר עשה כאשר שלט בתנועותיו".

לאחרונה העלה שר התמ"ת, אלי ישי בפני שר המשפטים דניאל פרידמן יוזמה לשחרר שורה של מחבלים יהודים, בהם ישי שליסל, לרגל יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד