י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האדמו"ר מספינקא שוחרר בערבות של שני מיליון דולר

הגבאי, ר' משה אליעזר זיגלמן, שוחרר בערבות של מיליון וחצי דולר. שופט בית המשפט בלוס אנג'לס חייב את המשוחררים לענוד טבעת אלקטרונית וציווה עליהם להפקיד את דרכונם

האדמו"ר מספינקא, בתמונה ששודרה בכלי התקשורת בארצות הברית
האדמו"ר מספינקא, בתמונה ששודרה בכלי התקשורת בארצות הברית

לוס אנג'לס, קליפורניה: בית המשפט שיחרר ביום שישי ממעצר את האדמו"ר מספינקא, רבי נפתלי צבי וייס, בערבות של שני מיליון דולר. הגבאי, ר' משה אליעזר זיגלמן, שוחרר בערבות של מיליון וחצי דולר.

האדמו"ר והגבאי נעצרו ביום רביעי כחשודים בסיוע לדיווח כוזב למס הכנסה ובהלבנת כספים. השופט חייב את המשוחררים לענוד טבעת אלקטרונית וציווה עליהם להפקיד את דרכונם אצל השילטונות.

כספי הערבות גוייסו, ככל הנראה, על ידי מחותנו של האדמו"ר, הרב בעריש מייזליש, רב חסידי סאטמר בבורו פארק, ועל-ידי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס, ששיעבדה נכנסים.

האדמו"ר, בן 59, והגבאי זיגלמן, בן 60, מואשמים ב-37 סעיפי אישום, הקובעים כי הם המוח מאחורי תוכנית כיבוס הון, באמצעותה הפיקו רווח של יותר מ-750,000 דולר. סוכני אף. בי. איי. עצרו אותם בעת מסע גיוס כספים בקליפורניה. ששה אנשים אחרים בקליפורניה ובישראל מואשמים אף הם בפרשה.

שלושה אנשים בקליפורניה מואשמים כי השתתפו ב"רשת העברת הכספים" יעקב זייוולד, בן 43, סופר סת"ם, יוסף ניימן בן 55, ואלן פרידמן בן 43, איש עסקים מלוס אנג'לס. אדם רביעי, משה לזר, בן 60, יהלומן, המואשם אף הוא, נמצא כנראה בישראל. פקיד בנק, יוסף רוט, בן 66 מתל אביב, נעצר גם הוא בלוס אנג'לס. עורך דין תל אביבי, יעקב קנטור, המואשם גם הוא, נמצא בישראל.

הפרשה נחשפה, בין היתר, בעזרת עד מדינה, איש עסקים מלוס אנג'לס, המזוהה רק בראשי התיבות של שמו, ר.ק.. בכתב האישום נטען כי לפני שהפך לעד מדינה והסכים להקליט בסתר את עמיתיו לשעבר, תרם ר.ק. בשנה אחת 1.7 מיליון דולר למוסדות ספינקא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד