י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סופסוף: אלבום התפילות של מאיר בנאי מגיע לחנויות

מבקרי המוסיקה מלאים תשבחות על האלבום החדש של מאיר בנאי - "שמע קולי". זו פעם ראשונה שמאיר בנאי מוציא אלבום למילותיהם של אחרים. התוצאה מרגשת ומשכנעת. בשנים האחרונות התקרב בנאי למסורת וחזר בתשובה

מאיר בנאי
מאיר בנאי

מבקרי המוסיקה מלאים תשבחות על האלבום החדש של מאיר בנאי - "שמע קולי". זו פעם ראשונה שמאיר בנאי מוציא אלבום למילותיהם של אחרים, התוצאה מרגשת ומשכנעת. בשנים האחרונות התקרב בנאי למסורת, חזר בתשובה ובשנה האחרונה החל ללמוד בכולל בבני ברק.

מאיר בנאי, אחד הזמרים המוכרים ביותר בישראל, כבר מזמן איננו זמר ישראלי גרידא. מאז חזר בתשובה והתקרב אל קהילת ברסלב, נפשו הומה לה' והגיטרה כמו פורטת עצמה להשם יתברך.

השיר הראשון שיצא קודם להשקת האלבום הוא "לך א-לי תשוקתי", פיוט שובר לב ומכניע רוח אותו אומרים הספרדים לפני תפילת כל נדרי המיוחס להאבן עזרא. בנאי שר את המילים מעומק ליבו ומצליח באמצעות הביצוע המרטיט לזעזע גם את הציניקנים שבמבקרי המוסיקה הישראלית.

בעשור האחרון החל בנאי להתקרב למסורת, לפני כארבע שנים פגש באחד הרבנים החשובים שקרב אותו לתורת ברסלב, חזר בתשובה ומקיים מצוות באופן מלא ומאז, בהכוונת אותו רב, החל ללמוד בכל בוקר בכולל 'נתיבות עולם' בבני ברק.

האלבום החדש מכיל שירי קודש, בלחנים חדשים ומוכרים שקיבלו "פרשנות מוסיקלית" חדישה, פרשנות ששומרת על המנגינה הוותיקה שעברה מדור לדור, אך מתאימה עצמה גם לאוזניים צעירות שלא שמעו מסיבות כאלה ואחרות את הפיוטים עד כה. ב"שמע קולי" שירים חדשים למילים של גדולי המשוררים מהתקופות השונות: רבי שלום שבזי, רבי שלמה אבן גבירול, רבי אברהם אבן עזרא ואחרים. חלק מהמילים לקוחים מתפילות ראש השנה, יום הכיפורים ועוד כמו "מקהלות עם", "איילת חן", "לך אלי" ו"שלום לך דודי".

זו פעם ראשונה שמאיר בנאי מוציא אלבום למילותיהם של אחרים. לבו מתברר, נמשך לטקסטים מתוך התרגשות מהתכנים שבהם המבטאים אמונה, אהבה ותפילה.

הלחנים של בנאי, ההפקה המוזיקלית נעשתה ע"י המוזיקאי גיל סמטנה, שזה לו שיתוף הפעולה הראשון עם מאיר בנאי. בשל האופי החם של השירים, בוצעו הקלטות האלבום באולפן ב"טייק אחד", דהיינו כל הנגנים ניגנו יחד, כמו בהופעה. ההחלטה להקליט כך נובעת מתוך רצון לשמור את אווירת ה"ביחד" כמו בשעת התפילה עצמה.

האלבום מופק ומופץ ע"י חברת NMC.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד