כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

איש השבוע: לוי לבייב

השבוע, עת נודע על עזיבתו הפתאומית את ישראל, שב ועשה כותרות. לא באנו לשפוך מילים בשבחו של האיש או על מצב המניה של 'אפריקה ישראל'. רק על מניה אחרת, המוזכרת שוב ושוב על ידי התקשורת, ואשר עצם אזכורה מהווה קידוש ה'. והמניה הזו, כך מובטח, לא תתרסק לעולם

לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

כאשר הפציע, לפני כעשר שנים, הם הביטו בו והרימו גבה.

הוא רכש את 'אפריקה ישראל' מידיו הארוכות של 'בנק לאומי' ומיד התפנה לעשות סדר 'יהודי'. סגירת קניון רמת אביב הייתה ההתחלה. הם הפגינו, הם כעסו, אך היו חסרי אונים מול המיליונר החרדי שצמח ממש מתחת לאפם.

מאז ועד היום הם - לבלריה של העיתונות החילונית - נאלצו להשלים עם העובדה. איש עסקים חרדי, המתגאה בערכיו מול כל מיקרופון מולו הוא מתראיין.

השבוע, עת נודע על עזיבתו הפתאומית את הארץ, שב ועשה כותרות. 'אפריקה ישראל' צנחה, משקיעים מקוריים מיהרו לרכוש בה מניה, מחליטים כי זוהי העת והשעה, וכי עוד נכונו לה, לחברה, ימים טובים אף מאלו של היום.

כן הלך להשגיח מקרוב על 'אפי פיתוח' או לא הלך לשם כך. כן רצה לחסוך מס או לא זו הסיבה האמיתית. יהיו שיקוליו אשר יהיו, תהיה ערכן של מניותיו אשר תהיינה, יהיה האיש העשיר מס' 1 בישראל או ששרי אריסון תנצח.

לא על כך באנו לשפוך מילים בשבחו של האיש.

רק על מניה אחרת, המוזכרת שוב ושוב על ידי התקשורת, ואשר עצם אזכורה מהווה קידוש ה' של ממש.

'שעת לב לבייב', שם הכינוי של שעת הלימוד אותה ייסד האיש, הפכה זה מכבר לשם דבר. הפרויקט האישי שלו ושל אולגה, רעייתו היקרה, פרויקט 'זמן מסע', מנסה לחולל מהפכה בערכי היהדות של הישראלי הצעיר. קצת יידישקייט במוסדות החינוך הממלכתיים.

'קרן לבייב לחינוך וזהות יהודית' אינה נסחרת בבורסת תל-אביב, איש אינו קונה את מניותיה. הן עומדות נשמרות ונצברות לזכותו ולזכות בני משפחתו, הקרן נאכלת בעולם הזה, הריבית נאגרת לעולם הבא.

המניה הזו, כך מובטח, לא תתרסק לעולם. רווחיה מובטחים, הריבית משתלמת.

לוי לבייב, האיש בעל הלב, מי שלימד את אנשי העסקים שיעור בהלכות צדקה, האיש הגאה במתן צדקה ומעשר, ואשר האמונה בכך מנחה אותו בכל דרכיו, הוא איש השבוע של אתר 'בחדרי חרדים'.

זהו אביהם של בתי יתומים, מוסדות 'אור אבנר' המפוארים, קהילות יהודיות, מוסדות חב"ד ועוד ועוד ועוד ועוד.

זהו האיש, אשר עשירית השקל/יורו/דולר ושאר מטבעות מרכושו הנצבר, זורם אל מטרות שבקדושה.
לוי לבייב הוא איש השבוע של אתר 'בחדרי חרדים' לא בשל הצלחתו ב'אפריקה ישראל' או ב'אפי פיתוח'.

רק בגלל הלב החם שלו לכל דבר שברוח.

מעל גבי במה נכבדת זו נאחל לו ולמשפחתו ברכת 'צאתכם לשלום' ו'דרך צלחה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד