י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

החרדים באשדוד טוענים: צילקר מסכסך בינינו

לאחר מאבקים קשים שנמשכו שנים על קרקעות מתחם החרגול ברובע ז', בין ספרדים לאשכנזים, בין חסידים לליטאים, ובין הספרדים לבין עצמם, נדחתה שוב חלוקת מתחם החרגול ברובע ז' החרדי

אשדוד. צילום:  tayarut.index
אשדוד. צילום: tayarut.index

במתחם 'החרגול' באשדוד התגלה נפט לפני כשלושים שנה, ובשל כך הוצב שם חרגול לשאיבת הנפט במשך שנים. כאשר הוקם רובע ז' החרדי, הוחלט להפסיק לשאוב את הנפט, בגלל אי כדאיות כלכלית.

עיתון 'השבוע באשדוד' מדווח, כי במשך שנים היו מלחמות קשות על קבלת קרקע במתחם הזה בין העדות השונות ובין חצרות האדמו"רים. לאחר עשרות שנים, החליטה ועדת ההקצאות לחלק את הקרקע בין הגופים הבאים:

המוסדות החרדים האשכנזים שיקבלו קרקע: 'בי"ס לבנות האיחוד החסידי' קיבלו קרקע 3,300 ממ''ר עבור הקמת בי''ס יסודי ובי''ס תיכון. תלמודי תורה של מחזיקי הדת לבנים יקבלו קרקע בגודל של 3,300 ממ''ר.

מוסדות 'דעת ישרים' לגני ילדים ובי''ס יקבל קרקע של 3,300 ממ''ר בסה''כ כעשרה דונם
.
ועדת ההקצאות דחתה את בקשותיהם של מוסדות ויזניץ, טאלנא', ישיבת גרודנא ועמותות קרית צאנז.

ועדת ההקצאות חילקה גם לאגודות והעמותות הספרדיות: 'חזון מאיר' ובית ישראל קיבלו קרקע של 3,300 ממ''ר להקמת בי''ס לבנות וחטיבת ביניים.

זבחי צדק קיבלו שטח בגודל של 3,300 ממ''ר. 'בית יעקב נווה חנה' קיבלו קרקע של 3,300 ממ''ר. עמותת 'זוהר שמחה' קיבלה קרקע של 1,000 מ"ר להקמת כולל אברכים ופנימיה. בסה''כ קיבלו האגודות הספרדיות כ-11 דונם.

הוועדה דחתה את בקשותיהם של ישיבה לצעירים אור תורה, 'קדם מפעליו', 'גני מאורות' ו'רשת מרגלית'.

הוועדה גם אישרה הקצאת קרקע לתזמורת האנדלוסית להקמת משכן קבע שיכלול מרכז לפיוט ושירה, קונסבטוריון אנדלוסי, תחנת רדיו לפיוט, אולם קונצרטים ומרכז מבקרים.

בעקבות החלטת הוועדה המקצועית, ועדת משנה דחתה את החלטות הוועדה המקצועית, וזאת בעקבות קיפוח של מוסדות חרדים שלא קיבלו קרקעות בגלל שאין להם לובי בעירייה.

מועצת העיריה בישיבתה האחרונה החזירה את הנושא לוועדה המקצועית לאחר שהוסיפה קריטוריונים נוספים.

דובר העירייה מסר בתגובה: החלטות בעבר לא נעשו בהליך מקצועי וכי ועדת ההקצאות התכנסה בשנית משום שוועדת המשנה הוסיפה קריטריונים נוספים, אליהם היתה צריכה הוועדה להתייחס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד