כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מתנה לש"ס: הקמה מחדש של משרד הדתות

שרי ש"ס יגישו ביום א' לממשלה הצעת החלטה להקים מחדש את משרד הדתות. המשרד, שהיה מקור לפרשות שחיתות, פורק לפני כארבע שנים על ידי שרון

רוצה משרד, יצחק כהן. ציום: ערוץ הכנסת
רוצה משרד, יצחק כהן. ציום: ערוץ הכנסת

שרי ש"ס יגישו ביום א' הקרוב לממשלה הצעת החלטה להקים מחדש את משרד הדתות. מאחורי ההצעה עומד השר ללא תיק יצחק כהן, שמאז כינון הממשלה מכהן כממונה על שירותי הדת במשרד ראש הממשלה, למרות שבפועל לא הוענקו לו סמכויות חוקיות לבצע פעולות במשרד.

בשבועות האחרונים החל כהן לקדם בחשאי את הקמת המשרד מחדש, תוך שהוא מפעיל לחצים כבדים על משרד ראש הממשלה, לאשר את ההצעה. בהצעה מבקש השר כהן לקבוע כי המשרד יקום מחדש תחת השם "המשרד לשירותי דת‭,"‬ וכי הממשלה תכריז שהוא ימלא את תפקיד השר במשרד החדש-ישן.

במשרד ראש הממשלה לא מתלהבים מהיוזמה. מצד שני, רוצים לרצות את ש"ס. בלשכה אומרים כי לא מדובר בהקמה מחודשת של המשרד, אלא בהפרדת מערך הטיפול בשירותי הדת ממשרד ראש הממשלה.

בש"ס אטענים כי השינוי יהיה לטובה. לדברי דובר סיעת ש"ס, אין בשינוי המוצע כל תוספת של תקנים, תקציב, כוח אדם ותחומי אחריות.

כיום כל הנושאים הקשורים במינויים, בתקציבים ובהחלטות הנוגעות למועצות הדתיות חייבים לעבור דרך מנגנון משרד ראש הממשלה ולקבל את אישורו של ראש הממשלה.

בעבר היה המשרד ידוע לשימצה בשחיתויות שחגגו בו: השרים שכיהנו בעבר במשרד הפכו את המועצות הדתיות עתירות התקציבים והג'ובים לגופים סקטוריאליים, וחריגות תקציביות, חריגות שכר, מינויים פוליטיים בהיקפים גדולים והוצאות ללא הגבלה, היו עניין של שגרה.

לפני ארבע שנים הצליח ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, להביא לפירוק המשרד והפך אותו לרשות הארצית לשירותי דת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד